OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Dig att vara med i vårt team på Hjälpmedelsverksamheten som är länsövergripande.
Du som hjälpmedelskonsulent är med vid utprovning och/eller anpassning av hjälpmedel där du i samverkan med patient/brukare, anhörig, förskrivare, hjälpmedelstekniker, leverantörer och medarbetare på din enhet och andra enheter använder din erfarenhet att hitta den bästa lösningen för patienten/brukaren. Ditt ansvarsområde är att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom med patientens/brukarens specifika behov. På så sätt är du med och bidrar till bättre livskvalitet för personer med funktionsnedsättning.
I rollen får du även:
- bidra med expertkunskap i hjälpmedelsfrågor
- arbeta konsultativt
- leda och driva marknadsbevakning och sortimentsurval
- bidra med din kompetens vid upphandling av hjälpmedel
- hålla i utbildningstillfällen för regionens förskrivare
- aktivt delta i förbättringsarbete
- utveckla rutiner och vägledningar som stöd vid förskrivning
Vi söker
Dig som är legitimerad arbetsterapeut, sjukgymnast/fysioterapeut eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant för arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med tekniska hjälpmedel. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och hittar lösningar på ett konstruktivt sätt. Du är engagerad och tar ansvar för ditt arbete samt har god förmåga att förmedla information på ett pedagogiskt sätt. I vårt team delar du med dig av din kunskap och bidrar med energi och arbetsglädje.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där initiativförmåga, engagemang och självständighet är viktigt för tjänsten. Hjälpmedelskonsulenten är ”spindeln i nätet” vid utprovningar/anpassningar, vilket kräver god samarbetsförmåga. Ditt arbete är präglat av frihet under ansvar med kravet att kunna arbeta självständigt.
B-körkort krävs då arbetet medför resor i tjänsten.
Vår arbetsplats
Hjälpmedelsverksamheten är länsövergripande och vi har Hjälpmedelscentraler både i Västervik och Kalmar. Nu söker vi en hjälpmedelskonsulent till Kalmar eller Västervik.
Sök tjänsten här: https://www.regionkalmar.se/jobba-hos-oss/sok-lediga-jobb/hjalpmedelskonsulent2/
Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.
Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56