Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en hjälpmedelskonsulent till teamet inom den länsövergripande hjälpmedelsverksamheten!

Hjälpmedelskonsulenten ansvarar för att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom för att hitta bästa lösningen för patienten.

Du använder din kunskap, erfarenhet och kreativitet för att bidra till bättre livskvalitet för personer med funktionsnedsättning. Din roll är att vara konsultativ och rådgivande till förskrivare och beställare av hjälpmedel. Du medverkar vid utprovningar, anpassningar och specialanpassningar av hjälpmedel tillsammans med hjälpmedelstekniker, patient och förskrivare. I rollen får du möjlighet till samarbete med många olika professioner inom och utanför verksamheten Bland annat hjälpmedelstekniker, lagerpersonal och assistenter, leverantörer, förskrivare och patienter, habiliteringsverksamhet, personal på sjukhus och hälsocentraler.

Du leder och driver marknadsbevakning och sortimenturval och bidrar med din kompetens vid upphandling av hjälpmedel. I uppdraget ingår att bidra med din kunskap genom att hålla i utbildningar.

Om dig

Du är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast/fysioterapeut och har gärna erfarenhet av att arbeta med tekniska hjälpmedel. Du har god datorvana och B-körkort eftersom arbetet medför resor i tjänsten. Du tycker om att arbeta självständigt med frihet under ansvar. Du är engagerad i ditt arbete och har god samarbetsförmåga, du är serviceinriktad och lyhörd. Du har förmågan att förmedla information på ett pedagogiskt sätt och kan vägleda och stötta förskrivare under förskrivningsprocessen. Du delar med dig av din kunskap till dina kollegor och externt till kunder samt bidrar med energi och arbetsglädje i teamet. Du förväntas delta aktivt i förbättringsarbete och utveckla rutiner och vägledningar som stöd vid förskrivning.

Din framtida arbetsplats

Hjälpmedelsverksamheten finns i Västervik och i Kalmar, men vi arbetar över hela länet. Totalt är vi 16 medarbetare med olika kompetenser. Här får du möjlighet att fördjupa dig inom din breda utbildning och koncentrera dig på hjälpmedel och dina medicinska kunskaper.
Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.



Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling.



Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag.



Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats.


Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2024
  • Ansök senast: 7 april 2024

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024

17 september 2024