OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose brukares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till tolkanvändare. Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med 90 medarbetare fördelade på tre avdelningar. Denna tjänst ingår i avdelningen Förskrivarstöd och administration. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med Region Västerbotten.
Vi är en personalgrupp som har en god sammanhållning och ett gott samarbete. Att ständigt jobba för en hälsofrämjande arbetsplats värderas högt. Alla våra nya medarbetare erbjuds en gedigen introduktion för att ge bästa möjliga start hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Som Hjälpmedelskonsulent hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Du har en viktig roll i att Västerbottens invånare får de hjälpmedel de är i behov av och har rätt till - för att få så goda förutsättningar som möjligt i sitt vardagsliv. Du ger konsultation kring hjälpmedel för både barn och vuxna.
Som Hjälpmedelskonsulent arbetar du konsultativt med att ge råd om produkter och metodstöd till förskrivare över länet. Du träffar förskrivare såväl inom Hjälpmedel Västerbottens lokaler som hemma hos brukare eller på andra platser, eller digitalt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat utprovningsstöd, rådgivning, upphandlings- och sortimentsarbete samt utbildningsinsatser. Uppdragen sker ofta i team tillsammans med andra medarbetare. I uppdraget ingår också att aktivt delta i utvecklings- och i förbättringsarbeten inom verksamheten.
I den här tjänsten kommer du att arbeta främst inom sortimentsområdet kommunikation och kognition. Beroende på ditt kompetensområde så kan vissa uppgifter förekomma i varierande omfattning även inom andra sortimentsområden. I ditt uppdrag arbetar du i nära samarbete med samtliga avdelningar inom Hjälpmedel Västerbotten.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska vara legitimerad arbetsterapeut. För tjänsten krävs bred erfarenhet från förskrivning av hjälpmedel inom flera olika sortimentsområden. Erfarenhet av utprovning av kommunikativa och kognitiva hjälpmedel är meriterande.
Eftersom det sker en ständig utveckling av digital teknik inom våra olika sortimentsområden så är det meriterande om du är tekniskt intresserad.
Du är en teamfokuserad och positiv person som gillar att driva utvecklingsfrågor. Du behöver vara kundfokuserad och ha ett gott bemötande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.