Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

OMS:2016:98


Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Hjälpmedelscentrum Östra Skåne (HÖS), som hanterar kommunala hjälpmedel för kommunerna Bromölla, Hässleholm, Kristianstad, Osby, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla, Ystad och Östra Göinge, söker en hjälpmedelskonsulent.

HÖS är kvalitets- och miljöcertifierat enligt ISO 9001 och 14001 samt arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001.

Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent ger du konsultation via mail, telefon eller vid personliga kontakter med kommunernas förskrivare. Du ansvarar för utprovningar av tekniska hjälpmedel på HÖS eller vid hembesök. En viktig del i ditt uppdrag är att arbeta med sittproblematik. Du arbetar ofta tillsammans med andra yrkeskategorier, t.ex. tekniker och externa leverantörer. Vidare ingår administrativt arbete såsom dokumentation i Procapita och i vårt datasystem Sesam. Du leder sortimentsarbete och deltar i upphandlingar av hjälpmedel samt bevakar hjälpmedelsmarknaden avseende produkter, utveckling och nya rön. I arbetet ingår även att planera och leda utbildningar för förskrivare. Du kommer framför allt att arbeta med gånghjälpmedel och rullstolar.

Kvalifikationer
Legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast med flerårig yrkesverksamhet. Bred erfarenhet av hjälpmedelsområdet samt erfarenhet av arbete inom habilitering är meriterande.

Den person vi söker är positiv och engagerad. Arbetsuppgifterna kräver att du är kommunikativ, har god organisationsförmåga, kan prioritera i ditt arbete samt att du är stresstålig. Arbetet är självständigt men sker samtidigt ofta i samarbete med andra yrkesgrupper varför du måste ha god samarbetsförmåga och vara drivande och initiativrik. God datorvana och B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde efter överenkommelse.
Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad. Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.

För mer information, ta kontakt med
Ingrid Magnusson, hjälpmedelschef, 044-13 42 48

För facklig information, ta kontakt med
Anna Lundborg (SACO) 0733-13 97 92

Sista ansökningsdatum
2016-10-10

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Katerina Jernek på 044-13 68 34. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.

Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress för att vi ska kunna kontakta dig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 september 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


19 december 2024

25 november 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024