OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
Landstingsservice är en av landstingets åtta förvaltningar. Vi består av medarbetare från flera olika yrkesgrupper som har specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.
Inom basenheten Logistik ansvarar vi för hela landstingets materialförsörjning, vilket innefattar bland annat avrop, leveransbevakning, förrådshantering, interna transporter samt upplockning av sjukvårdsartiklar, textilier och hjälpmedel. Vi hanterar läkemedel som kan vara med och rädda liv, samt sjukvårdsartiklar, textilier och hjälpmedel som kan höja livskvalitén och sjukhusvistelsen för våra invånare.
Hjälpmedelsverksamheten är länsövergripande och vi har Hjälpmedelscentraler både i Västervik och Kalmar. Hjälpmedelscentralerna ansvarar för konsultation, utbildning, hjälpmedelsutprovning, anpassning, service och underhåll av hjälpmedel. Vi är en serviceenhet som arbetar med landstingets olika vårdgivare, exempelvis länets tre sjukhus, Barn- och vuxenhabilitering samt Primärvård. Som hjälpmedelskonsulent är ditt ansvarsområde hjälpmedel vid rörelsehinder, talskador samt kognitiva och medicinska funktionshinder. Vid utprovning/anpassning av hjälpmedel skall du kunna kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom.
På grund av ett känt framtida rekryteringsbehov söker vi nu dig som är nyfiken på ett jobb som Hjälpmedelskonsulent och som har möjlighet att stärka upp vår enhet genom arbete på timmar och periodvis även deltid. Vi erbjuder dig ett spännande och värdeskapande uppdrag med möjlighet att lära känna verksamheten och växa in i rollen.
Vi söker Dig som är legitimerad arbetsterapeut/sjukgymnast/fysioterapeut. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete med hjälpmedel. Då hjälpmedelscentralerna är en kunskapsresurs i landstinget angående hjälpmedel krävs god förmåga att kunna förmedla information till berörda personalgrupper och brukare inom detta område. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga och initiativförmåga är viktigt i tjänsten. Du ska också kunna arbeta självständigt inom givna direktiv som fastställs för verksamheten.
Datorvana är ett krav och du ska ha B-körkort, då arbetet medför en del resor. Tjänsten är placerad i Kalmar.