OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna med filialer i Nyköping och Katrineholm.
Vi är organiserade i fyra sektioner: administration, konsulenter, teknik och lager/logistik. Vi är totalt ca 75 medarbetare. Alla våra medarabetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta både självständigt och i team (kommunikation, kognition, styrsätt, syn, hörsel, larm och omgivningskontroll). Du jobbar länsövergripande, vilket innebär en del resande.
Uppdraget innebär även:
Att vara medicinskt sakkunnig vid utprovningar och konsultation av hjälpmedel
Att informera, utbilda och ge råd till förskrivare
Att medverka vid sortimentsurval och upphandlingar
Att följa utvecklingen inom området
Din kompetens
Vi söker leg. arbetsterapeut alt. leg. logoped.
Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Det är önskvärt att du har klinisk erfarenhet samt kunskap om hjälpmedel. Det är meriterande om du arbetar eller har arbetat som förskrivare och/eller konsulent.
Du har ett teknikintresse i kombination med de områden vi arbetar med. Det är önskvärt med erfarenhet av NCS Cross och Officepaketet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Lotta Berggrund, 076-495 25 52.
Hjälpmedelskonsulent: Emma Gustavsson, 016-10 56 49.
Facklig information: Marit Näsholm, 016-10 48 80.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-12-11.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10