Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsstöd och service/Hjälpmedelscentralen

Omfattning
Vikariat heltid mellan 1 maj 2017 - 31 maj 2018

Dina arbetsuppgifter
Du ingår i teamet som ansvarar för vår kundmottagning. Du ger råd, tar emot beställningar och felanmälningar. Du lämnar information skriftligt och muntligt och tar hand om våra besökare.
Ungefär hälften av tiden kommer du att arbeta med rådgivning, utprovning och information/utbildning inom produktområdena med hjälpmedel för stående, gång, överflyttning och lyft bland annat.

Din kompetens
Du är legitimerad sjukgymnast eller arbetsterapeut med erfarenhet från arbete med hjälpmedel. Du bör ha erfarenhet av att bedöma behov, förskriva och följa upp hjälpmedel och ha ett stort intresse inom området.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har en hög känsla för service och har ett gott bemötande. Vi vill att du tar egna initiativ. Det är viktigt att du har lätt uttrycker dig i tal och skrift.
På hjälpmedelscentralen arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla vår verksamhet. Därför är intresse för detta och erfarenhet av liknande arbetssätt meriterande.
Ett stort tekniskt intresse är värdefullt. Körkort är ett krav.

Frågor och ansökan
Uppgifter lämnas av, Marika Byrd 036 – 32 87 15 och Göran Dalslätt 036 – 32 87 07. Lovisa von Goës 036-32 87 11
Facklig företrädare för SACO är Stefan Frisk, 036-32 87 05.

Vi strävar efter en snabb och effektiv rekryteringsprocess, varför urvalet och intervjuerna kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen att söka jobbet via länken nedan. Sista ansökningsdag är den 1 februari 2017.

Vi undanber oss, vänligt men bestämt, alla typer av rekryterings- eller annonseringserbjudanden.




Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande specialistenhet. Våra målgrupper är personer med rörelsehinder, begåvningshandikapp, kommunikativa och kognitiva samt medicinska funktionsnedsättningar. Vi ansvarar för rådgivning, utprovning, logistik och service kring hjälpmedel samt utbildning av förskrivare. Våra kunder är patienter med hjälpmedelsbehov samt olika personalgrupper inom kommun och region. Vår verksamhet omfattar Region Jönköpings län samt länets alla kommuner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län Jönköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tidsbegränsad, 100%, Tillträde 2017-05-01 till 2018-05-31 -
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


19 december 2024

25 november 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024