OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Landstingsservice har Landstinget i Kalmar län samlat alla servicetjänster för att underlätta arbetet för vården och landstingets övriga verksamheter. Landstingsservice upprätthåller och utvecklar de tjänster som stödjer landstingets kärnverksamhet och strävar efter att alltid vara landstingets självklara val när det gäller service och tjänster.
Våra medarbetare finns i hela Kalmar län och erbjuder en samlad bred kompetens. Vi har ett öppet och engagerat arbetsklimat, där arbetsglädjen står i fokus och där vi arbetar för att varje dag bli lite bättre.
Våra verksamhetsområden är Administration, Fastighetsdrift, Fastighetsförvaltning, Kost/Transport/Lokalvård, Logistik och Upphandling och vi arbetar i ett ledningssystem som är certifierat enligt ISO för kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Basenheten Logistik finns i Kalmar och Västervik och omfattar följande enheter:
Hjälpmedelsverksamhet, Centralförråd, Tvätteri och Kundtjänst
Hjälpmedelskonsulent
SF:2014:12
Arbetsuppgifter
Hjälpmedelscentralerna ansvarar för konsultation, utbildning, hjälpmedelsutprovning, anpassning, service och underhåll av hjälpmedel. Vi är en serviceenhet som arbetar med landstingets olika vårdgivare.
Hjälpmedelskonsulenter är placerade på HMC i Kalmar och Västervik.
Landstingets ansvarsområde är bland annat:
Barn- och vuxenhabilitering.
Länets tre sjukhus, med sitt hjälpmedelsbehov, bl a inom rehabilitering och öppenvård.
Primärvård.
Som hjälpmedelskonsulent är ditt ansvarsområde hjälpmedel vid rörelsehinder, talskador, kognitiva och medicinska funktionshinder.
Vid utprovning/anpassning av hjälpmedel skall du kunna kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom. Du ska även leda och driva marknadsbevakning och sortimentsurval för delar av sortimentet för hela länet.
Du ansvarar vidare för att informera, ge råd och utbilda förskrivare och andra beställare på dessa hjälpmedel.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som är leg arbetsterapeut/sjukgymnast med yrkeserfarenhet. Erfarenhet av arbete med hjälpmedel är meriterande. Då hjälpmedelscentralerna är en kunskapsresurs i landstinget angående hjälpmedel krävs god förmåga att kunna förmedla information till berörda personalgrupper och brukare inom detta område. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga och initiativförmåga bedöms tillsammans med kravet att kunna arbeta självständigt inom de givna direktiv som fastställs för verksamheten.
Datorvana är ett krav och då arbetet även medför resor erfordras B-körkort.
Upplysningar
Ingrid Tegnell Enhetschef/1:a linjens chef, tfn 0490-874 60
Facklig representant
Maria Forsfält, FSA tfn 0499-489 45
Angelika Fahrenbruch Lindell, LSR tfn 0491 -78 25 34
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.