Hjälpmedelskonsulent

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelscentralen (HMC) är en specialistenhet inom länssjukvården, organisatoriskt tillhörande område RHR (Rehabilitering, Hjälpmedel, Reumatologi). HMC ansvarar för att tillhandahålla hjälpmedel och tjänster utifrån behovsprövning till personer i Jämtlands län via landstingets om kommunens förskrivare. Detta sker genom förskrivningar från specialistsjukvården, primärvården och genom avtal med Jämtlands läns samtliga kommuner. Målet är att erbjuda brukare och förskrivare funktionella, säkra och ekonomiska hjälpmedel. ARBETSUPPGIFTER Handläggning av hjälpmedelsärenden vilket innebär utprovningshjälp, utbildning och rådgivning till förskrivare. Sortimentsarbete med utvärdering av sortiment i samråd med förskrivare, brukare, tekniker och servicepersonal. Arbete med kravspecifikationer inför upphandlingar. Hjälpmedelsområde med produktansvar för bl a personlig vård, personlyftar, gång- och överflyttningshjälpmedel samt hemvårdssängar, men även andra hjälpmedelsområden kan bli aktuella. KVALIFIKATIONER Leg arbetsterapeut eller leg sjukgymnast med bred erfarenhet av arbete med habilitering, rehabilitering och hjälpmedel. Du bör ha god samarbetsförmåga, servicetänkande och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B krävs.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024

17 september 2024