OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du att det är kul med hjälpmedel och anpassning? Tycker du att det är stimulerande att hitta rätt hjälpmedel till din patient? Blir du inspirerad av att lära ut din kunskap till andra? Då behöver vi dig!
Arbetsuppgifter:
- Utprovning och anpassning:
De flesta utprovningar på Hjälpmedelsenheten handlar om manuell rullstol och elrullstol. De handlar om förflyttning, och mestadels förflyttning i sittande. Just nu behöver vi någon som provar ut manuella rullstolar och drivaggregat. Tillsammans med patient, närstående och förskrivare försöker vi hitta en bra och behovsanpassad lösning.
- Rådgivning:
Varje konsulent ger råd inom "sitt" hjälpmedelsområde. Via telefon och mail eller i samband med utprovning.
- Information och utbildning till förskrivare.
- Sortiments- och upphandlingsarbete.
Kvalifikationer:
Legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast. Hos oss får du den introduktion du behöver. Du får gå bredvid alla konsulenter men också med personal på övriga enheter.
Vi vill att du:
- har flera års erfarenhet i din grundprofession. Att du träffat patienter med olika sjukdomar eller skador och fått erfara vad sjukdomen/skadan kan leda till för olika funktionsnedsättningar. Också vad som händer med funktionsnedsättningen över tid. Vi vill att du ska ha vana av förflyttningsteknik, att du inte drar dig för att ta i patienter. Du har anpassat och mekat, för att finjustera, exempelvis sittandet i rullstol, elrullstol, arbetsstol. Du har ett öga för patientens fysiska behov.
- är pedagogisk. Att du genom din kunskap kan skapa förståelse och motivation hos patient/anhörig/närstående/assistent att använda hjälpmedlet. Att du vill och kan dela med dig av kunskap och erfarenhet till kollegor via utbildning som du håller i, själv eller tillsammans med någon.
- har ledaregenskaper. Vad har du för personliga styrkor som du använder i kontakt med patient och kringpersonal? Har du förmåga att få med dig människor? Som konsulent i utprovningsrummet leder du processen. Du scannar av situationen/stämningen och anpassar dig, samtidigt som du håller en professionell nivå.
- är lyhörd och inkännande.
- är självständig. Som konsulent driver du ditt ärende själv. Du behöver vara trygg och ha en viss säkerhet i dig själv. Ha förmågan att ta initiativ.
- har en positiv syn och en nyfikenhet som gör att du har en tro på att problem går att lösa.
B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten
Anställningsform:
Tillsvidare, heltid.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Upplysningar:
Det finns mycket att berätta om tjänsten som inte får plats i en annons. Ring oss gärna, eller kanske både ring och besök oss, om du känner att du vill prata om tjänsten innan du bestämmer om du vill söka. Du kanske har sökt till oss tidigare? Hör gärna av dig igen!
Vi som håller i rekryteringen är:
Elisabeth Damberg, enhetschef Hjälpmedelsenheten, 019-602 42 04
Frida Sääksjärvi, hjälpmedelskonsulent Hjälpmedelsenheten, 019-602 42 55
Tomas Fürsth, enhetschef Teknikenheten, 019-602 42 58
Facklig företrädare:
SACO, Ulla-Clara Hammarlund, hjälpmedelskonsulent, 019-602 42 05
Hemsida: Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
www.regionorebrolan.se/cfh
Sista ansökningsdag:
2022-01-02
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om organisationen:
Centrum för hjälpmedel är en viktig verksamhet i vårdkedjan. Vi distribuerar, provar ut, anpassar och reparerar hjälpmedel. Rent organisatoriskt tillhör vi fr o m 1 januari 2021 område Nära Vård inom Region Örebro läns Hälso- och sjukvårdsförvaltning. Centrum för hjälpmedel har ca 65 anställda. Vi är tekniker, ingenjörer, lagerpersonal, hjälpmedelskonsulenter och assistenter och ingår i fem olika enheter.
Under de senaste åren har vi på CFH jobbat mycket med förbättringsarbete. Vi vill ha effektiva flöden och ordning och reda. 2022 fortsätter i samma anda. Det finns utrymme för all personal att komma med idéer och inspiration till förbättring. Se film om vår verksamhet: https://www.youtube.com/watch?v=aQmHsmHa44c
Habilitering och hjälpmedels verksamheter ska främja människors utveckling och finna varje människas bästa möjliga funktionsförmåga, skapa förutsättningar för fysiskt och psykiskt välbefinnande, jämlikhet i livsvillkor och delaktighet i samhällslivet. Verksamheterna ska också stödja anhöriga och närstående.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Ärendenummer:
HoS:2021:1249
Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena