OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Kommunal hjälpmedelssamverkan, KHS, är en länsövergripande verksamhet kring försörjning av medicintekniska hjälpmedel som Kalmar läns tolv kommuner driver via två hjälpmedelscentraler placerade i Kalmar respektive Västervik. Kalmar kommun är värdkommun för denna samverkan.
I denna annons söker vi hjälpmedelskonsulent med placering i Västervik.
KHS lagerhåller, distribuerar, recirkulerar och gör teknisk service på hjälpmedel. Vi arbetar med konsultation i samband med förskrivning och utprovning av hjälpmedel. I uppdraget ingår även utbildning av kommunal personal, samt upphandling och inköp av hjälpmedel.
ARBETSUPPGIFTER
Till vår kommunala hjälpmedelssamverkan KHS, söker vi nu en hjälpmedelskonsulent med placering i Västervik
Vi söker en ersättare för en av våra konsulenter i Västervik som går vidare till andra uppgifter.
Tjänsten är ett vikariat under dennes tjänstledighet med ev. möjlighet till tillsvidareanställning.
Hjälpmedelskonsulenterna ansvarar för olika produktområden som rullstolar, elrullstolar, stå- och gånghjälpmedel, kognitionshjälpmedel, sängar och madrasser. Du bidrar med din expertkunskap och ger förskrivare och patienter råd och stöd vid utprovning och förskrivning av medicintekniska hjälpmedel. Ditt ansvarsområde är att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom med patientens specifika behov. Vidare medverkar/arrangerar du förskrivarträffar och förskrivarutbildningar och håller dig uppdaterad inom hjälpmedelsområdet.
Du är också delaktig i sortimentsarbetet och upphandlingsarbetet. Du arbetar i nära samarbete med hjälpmedelstekniker och förskrivare. Konsultationen sker både på centralen och hemma hos patient och är länsövergripande.
I rollen ingår även att aktivt delta i förbättringsarbete samt utveckla rutiner och vägledningar som stöd för förskrivningar
KVALIFIKATIONER
Du som söker är leg. sjukgymnast/fysioterapeut eller leg. arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av rehabilitering och hjälpmedel.
Det är meriterande om du har kunskap och/eller erfarenhet av att arbeta med avancerat sittande.
Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och flexibel samt kan växla mellan olika hjälpmedelsområden. Eftersom du kommer att ha både interna och externa kontakter är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad. Du är självständig, engagerad och tar ansvar för dit arbete samt har god förmåga att fatta egna beslut.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så att vi får rätt person i vårt team.
Datorvana och B-körkort är ett krav.
Du kommer till en arbetsplats med ett positivt arbetsklimat där vi ger och tar feedback på ett bra sätt.
På vår arbetsplats är lag-/teamarbete ett viktigt ledord.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.