Hjälpmedelskonsulent, KHS, placering Västervik

Hjälpmedelskonsulent, KHS, placering Västervik

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.

KHS, Kommunal hjälpmedelssamverkan, består av länets tolv kommuner som i samverkan driver två hjälpmedelscentraler, en i Kalmar och en i Västervik. Kalmar är värdkommun för denna samverkan.

ARBETSUPPGIFTER
Till vår kommunala hjälpmedelssamverkan KHS, söker vi nu en hjälpmedelskonsulent med placering i Västervik
Vi söker nu en ersättare för en av våra konsulenter som går vidare till andra uppgifter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Kommunal hjälpmedelssamverkan KHS, är en länsövergripande verksamhet kring försörjning av medicintekniska hjälpmedel som Kalmar läns tolv kommuner driver via två hjälpmedelscentraler placerade i Kalmar respektive Västervik. Kalmar kommun är värdkommun för denna samverkan.
KHS lagerhåller, distribuerar, recirkulerar och gör teknisk service på hjälpmedel. Vi arbetar med konsultation i samband med förskrivning och utprovning av hjälpmedel. I uppdraget ingår även utbildning av kommunal personal, samt upphandling och inköp av hjälpmedel.

Hjälpmedelskonsulenterna ansvarar för olika produktområden som rullstolar, elrullstolar, stå- och gånghjälpmedel, kognitionshjälpmedel, sängar och madrasser. Du bidrar med din expertkunskap och ger förskrivare och patienter råd och stöd vid utprovning och förskrivning av medicintekniska hjälpmedel. Ditt ansvarsområde är att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom med patientens specifika behov. Vidare medverkar/arrangerar du förskrivarträffar och förskrivarutbildningar och håller dig uppdaterad inom hjälpmedelsområdet. Du är också delaktig i sortimentsarbetet och upphandlingsarbetet. Du arbetar i nära samarbete med hjälpmedelstekniker och förskrivare. Konsultationen sker både på centralen och hemma hos patient och är länsövergripande. I rollen ingår även att aktivt delta i förbättringsarbete samt utveckla rutiner och vägledningar som stöd för förskrivningar.


KVALIFIKATIONER
Du som söker är leg. sjukgymnast/fysioterapeut eller leg. arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av rehabilitering och hjälpmedel.
Det är meriterande om du har kunskap och/eller erfarenhet av att arbeta med avancerat sittande.

Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och flexibel och kan växla mellan olika hjälpmedelsområden. Eftersom du kommer att ha både interna och externa kontakter är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad. Du är självständig, engagerad och tar ansvar för dit arbete samt har god förmåga att fatta egna beslut.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så vi får rätt person i vårt team. Datorvana och B-körkort är ett krav. Vi vill att Du ska kunna hantera det svenska språket i tal och skrift

Du kommer till en arbetsplats med ett positivt arbetsklimat där vi ger och tar feedback på ett bra sätt.
På vår arbetsplats är lag-/teamarbete ett viktigt ledord. Du kommer att få stöd av övriga hjälpmedelskonsulenter för att ta dig an utmaningar i en lämplig takt.



ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024