Hjälpmedelskonsulent LD Hjälpmedel - Kundservice

Arbetsbeskrivning

LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård, specialistsjukvård och Dalarnas kommuner.

Kundservice ansvarar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen. Vi har en visningsmiljö och butik där vi möter våra kunder samt via telefon ger råd och stöd till kunder med olika behov.

Läs gärna mer på www.ltdalarna.se/ldh

Då vår sjukgymnast ska vara föräldraledig behöver vi en vikarie för att möta de allt högre krav som ställs på personlig rådgivning och information till våra kunder.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ge råd och information i vår butik och visningsmiljö samt via telefon och webb. Du kommer också att arbeta med utbildningar och information kring hjälpmedel samt utveckling och marknadsföring av visningsmiljö och butik. I arbetsuppgifterna ingår också administration så som t ex orderhandläggning efter rådgivning.

I kundservice finns idag även arbetsterapeut och assistenter som arbetar både mot förskrivare och patient/brukare. Kundservice arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom LD Hjälpmedel.

Placeringsort är Borlänge, arbetet innebär en del resor i länet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut. Meriterande är erfarenhet av behovsbedömning och utprovning av hjälpmedel. Datorvana och B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik i arbetet behöver du ha förmågan att sätta kunden i centrum och en utpräglad servicekänsla, gott bemötande samt vara lyhörd och ha ett konsultativt arbetssätt, allt utifrån våra kunders behov. Du har lätt för att samarbeta, är noggrann, kan se helheten i aktivitet, ge förslag på lösningar, har lätt för att organisera, planera och arbeta strukturerat samt har en god pedagogisk förmåga.


ÖVRIGT
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bitr avdelningschef Annelie Haglind
0234-49 78 82
FSA Helene Almqvist
0243-49 76 48
LSR Maria Öman
0243-49 76 47
Avdelningschef Therese Göras
023-492915
Arbetsterapeut Kristina Holmberg
023-492732
Arbetsterapeut Ulla Storerkers
023-492732
FSA Gunilla Nilsson
0225-494424
FSA Helene Almqvist
023-492732
Avdelningschef Therese Göras
023-492732, 492915
Optiker Cecilia Österlind
023-492810

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel Borlänge
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Vikariat tom 2015-09-30 med eventuell möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 8 juli 2014

Besöksadress

78129
None

Postadress

Box 946
Borlänge, 78129

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024

17 september 2024