OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Hälsa och funktionsstöd består av Hjälpmedelscentrum, handikappverksamhet, kvinnohälsovård och ungdomsmottagningar. Inom förvaltningen finns cirka 350 medarbetare. Med hjälp av medarbetarnas spetskompetens ges samordnade och professionella insatser över hela länet. Vi arbetar med fokus på att bevara och förbättra det friska hos hallänningarna. Genom vår samlade organisation skapar vi goda förutsättningar för samverkan, helhetssyn och ett gemensamt förhållningssätt i arbetet.
Inom Hjälpmedelscentrum finns en samlad och bred kompetens såväl medicinskt som teknisk. Uppgifterna är att genom utprovning, anpassning och underhåll av hjälpmedel underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med såväl information, utbildning, utprovning konsultation, inköp, lagerhållning, rekonditionering och teknisk service av hjälpmedel. Verksamheten omfattar hela länet.
ARBETSUPPGIFTER
Primära uppgifter som Hjälpmedelskonsulent:
• Bistå förskrivarna vid utprovning och specialanpassning av hjälpmedel
• Ge råd i samband med individuella hjälpmedelsärenden
• Informera och utbilda inom hjälpmedelsområdet
• Ansvara för sortimentarbetet, vilket innebär marknadsbevakning och upphandling av hjälpmedel
• Ansvara för framtagande av underlag till hjälpmedelsanvisningarna
Denna tjänst har placeringsort Halmstad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är leg. arbetsterapeut eller leg. sjukgymnast. Arbetet som hjälpmedelskonsulent är självständigt och du styr i stor utsträckning din egen planering, samtidigt som du behöver samarbeta med övrig personal inom verksamheten. För att vara framgångsrik i arbetet behöver du sätta kunden i centrum och ha en utpräglad serviceanda, ha ett gott bemötande, vara lyhörd och ha ett konsultativt förhållningssätt, allt utifrån våra kunders behov.
Du har lätt för att samarbeta, är noggrann, kan se helheten i aktivitet, ge förslag på lösningar, ha lätt för att organisera och planera och arbeta strukturerat samt har en god pedagogisk förmåga. Arbetet ställer höga krav på initiativförmåga. Egenskaper som flexibilitet och samarbetsförmåga och ett gott bemötande är därför önskvärda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi förutsätter att du har minst tre års yrkeserfarenhet inom rehabilitering/habilitering. Du har erfarenhet av behovs- och aktivitetsbedömning, förskrivning och utprovning av hjälpmedel i hemmiljön. Meriterande är om du har erfarenhet av sittbedömningar, utprovningar av manuella och eldrivna rullstolar samt har ett praktiskt handlag och intresse av att hitta lösningar i kombination människa och teknik.
Du har arbetat konsultativt mot flera kontaktytor och har vana att tala inför grupp.
Arbetet innebär resor i hela länet varför körkort och körvana är ett krav.
Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt grundläggande datorkunskaper.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef, Logistik Sofia Väldesjö
035-16 43 50
Vision Maarit Kaasinen
035-16 43 26
SACO Ola Larsson
035 - 16 43 21
Kommunal Marita Johansson
035-13 13 42
Avdelningschef Henrik Lindstedt
035 - 16 43 42
Hjälpmedelstekniker Ola Gordon
035-16 43 00
Hjälpmedelstekniker Peter Johansson
035-16 43 00
Avdelningschef konsulenter och kundtjänst Birgitta Magyar
035-16 43 45
Hjälpmedelskonsulent Birgitta Johansson
035-16 43 03
Avdelningschef Birgitta Magyar
035-16 43 45