OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga tekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av regionens eller kommunernas vårdpersonal, som beställer hjälpmedlen från Hjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad, omsätter cirka 180 miljoner och levererar ut ca 45 000 huvudhjälpmedel och 150 000 förbrukningsartiklar för diabetes.
Verksamheten har 56 medarbetare där merpaten har sin arbetsplats i Ljustadalen/Sundsvall, övriga arbetar i Sollefteå eller Örnsköldsvik. Verksamheten består organisatoriskt av enheterna Teknik, Logistik och Konsulentenheten med uppdrag i hela länet.
Konsulentenheten som består av 11 tjänster, söker nu kollega med placeringsort Sundsvall.
ROLLEN SOM HJÄLPMEDELSKONSULENT
Rollen som hjälpmedelskonsulent innebär att du ger råd och stöd till förskrivare vid utprovning och introduktion av hjälpmedel. Du informerar och håller utbildning om sortimentsförda produkter. Att ansvara för funktionella krav på produkter som upphandlas, är en annan viktig del i ditt arbete som hjälpmedelskonsulent.
Enhetens kompetensområden innefattar hjälpmedel för barn och vuxna inom;
- Sittande
- Förflyttning
- Kommunikation/Kognition
- Syn
- Utrustning av bostäder (t ex. sängar, madrasser)
- Medicinska behandlingshjälpmedel (t ex. positionering, träningshjälpmedel)
Som nyanställd vid Konsulentenheten, erbjuds du en mentor/yrkescoach. Kollegialt utbyte, omvärldsbevakning och nätverkande uppmuntras.
Ett driv för utveckling och nytänkande finns i arbetsgruppen. Inom enheten pågår just nu aktiviteter för att öka tillgängligheten för våra kunder, där vi tex. ser över möjligheter för olika distanslösningar för utbildning.
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller leg. sjukgymnast/fysioterapeut med erfarenhet av att arbeta med medicintekniska hjälpmedel. Du bidrar till goda relationer genom att lyssna, kommunicera och hitta lösningar på ett konstruktivt sätt. Du är engagerad, tar ansvar och driver processer vidare. Goda kunskaper i Excel är ett plus vid upphandlings- och sortimentsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där initiativförmåga, engagemang och självständighet är viktigt för tjänsten. För rollen krävs att du kan uttrycka och förstå det svenska språket i tal och skrift väl. B-körkort krävs då arbetet medför resor i tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde från 1 april eller enligt överenskommelse.
Enhetschef Britta Kvist Sjödin finns tillgänglig från och med 21 februari vid eventuella funderingar om tjänsten.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.