OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna med filialer i Nyköping och Katrineholm.
Vi är organiserade i fyra sektioner, administration, konsulenter, tekniker och lager/logistik. Vi är totalt ca 75 medarbetare. Alla våra medarabetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag.
Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Medicinskt sakkunnig inom områden inkontinens och medicinska behandlingshjälpmedel
Informera, utbilda och ge råd till förskrivare
Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar
Följa utvecklingen inom dina områden
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med konsulenter, tekniker, administrativ- och lager/logistikpersonal. Du är samordnare i länet när det gäller inkontinens.
Din kompetens
Leg. distriktssköterska, alt. leg. sjuksköterska, alt. leg. fysioterapeut/sjukgymnast. Klinisk erfarenhet samt kunskap om hjälpmedel, gärna även som förskrivare. Kunskap i Officepaketet
Meriterande
Klinisk erfarenhet av patienter med inkontinens, andningsproblematik diabetes och/eller decubitus.
Vidareutbildning inom inkontinens motsvarande 7,5 högskolepoäng.
Kunskap i Sesam LMN och /eller Websesam
Kunskap i NSV Cross eller motsvarande datajournalsystem
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Lotta Berggrund, 076-495 25 52.
Hjälpmedelskonsulent: Birgitta Börjesson( ssk), 016-10 53 48.
Facklig information: Marit Näsholm (sg), 016-10 48 80.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-02-19.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10