Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen Kundservice

Arbetsbeskrivning

LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård, specialistsjukvård och Dalarnas kommuner.

Kundservice ansvarar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen. Vi har en visningsmiljö och butik där vi möter våra kunder samtidigt som vi via telefon ger råd och stöd till kunder med olika behov.


ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra sjukgymnaster är föräldraledig behöver vi en vikarie för att möta de allt högre krav som ställs på personlig rådgivning och information till våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ge råd och information i vår butik och visningsmiljö samt via telefon och webb. Du kommer också att arbeta med utbildningar och information kring hjälpmedel samt utveckling och marknadsföring av visningsmiljö och butik. I arbetsuppgifterna ingår också administration så som t ex orderhandläggning efter rådgivning. I kundservice finns idag även arbetsterapeut, sjukgymnast och assistenter som arbetar både mot förskrivare och patient/brukare. Kundservice arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom LD Hjälpmedel.

Placeringsort är Borlänge. Arbetet innebär resor i länet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är leg sjukgymnast/fysioterapeut eller leg arbetsterapeut. Datorvana och B-körkort är ett krav. Meriterande är erfarenhet av behovsbedömning och utprovning av hjälpmedel.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik i arbetet behöver du ha en utpräglad servicekänsla, gott bemötande och förmågan att sätta kunden i centrum. Du är lyhörd för kundens behov och har ett konsultativt arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta samt är noggrann och strukturerad.


ÖVRIGT
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bitr avdelningschef Annelie Haglind
0234-49 78 82
FSA Helene Almqvist
0243-49 76 48
LSR Maria Öman
0243-49 76 47
Avdelningschef Therese Göras
023-492915
Arbetsterapeut Kristina Holmberg
023-492732
Arbetsterapeut Ulla Storerkers
023-492732
FSA Gunilla Nilsson
0225-494424
FSA Helene Almqvist
023-492732
Avdelningschef Therese Göras
023-492732, 492915
Optiker Cecilia Österlind
023-492810

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel Borlänge
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön .
  • Heltid. 100% Vikariat med eventuell möjlighet till förlängning. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enl ök., upphör: 2015-12-31 .
  • Publicerat: 13 mars 2015

Besöksadress

78129
None

Postadress

Box 946
Borlänge, 78129

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024

17 september 2024