OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att jobba i en konsultativ roll och har ett intresse för hjälpmedel? Då kanske du är vår nya hjälpmedelskonsulent. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent arbetar du med konsultationer och utbildning till förskrivare och andra kunder kring hjälpmedel. Du träffar patienter vid hjälpmedelsutprovningar och jobbar med administration kopplat till ärenden och sortiment.
Området omfattar hjälpmedel inom kommunikation, omgivningskontroll och larm. Utmanande specialiteter med ökad efterfrågan tack vare teknikens och metodernas utveckling. Du kommer ingå i ett team med hjälpmedelskonsulenter och tekniker som jobbar med samma områden.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Rådgivning, utprovning, anpassning
• Administration kopplat till ärenden och sortiment
• Sortimentsarbete inklusive upphandling
• Utbildning och information till förskrivare och invånare
• Spetskunskap och utveckling inom området
Hjälpmedelscentrum medverkar i flera utvecklingsarbeten inom Region Västmanland och ett ständigt förbättringsarbete pågår inom verksamheten.
Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med inköp, information och konsultation, lagerhållning och service av hjälpmedel för personer med rörelsehinder, kognitiva funktionshinder och kommunikationssvårigheter. Hjälpmedelscentrum ansvarar även för samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från regionen och länets 10 kommuner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller legitimerad logoped. Du har några års erfarenhet i yrket och gärna med goda kunskaper inom områdena kommunikation och/eller omgivningskontroll och/eller larm. Vana av att arbeta konsultativt och med information och utbildning ses som meriterande. Vidare har du god datorvana samt goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbete och driver dina egna ärenden. Du är intresserad av utveckling, är flexibel och kan snabbt ändra perspektiv när det behövs. Som person är du trygg och säker i dig själv, tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 9 november 2020
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42