OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LD Hjälpmedels uppdrag är att genom tolktjänst, habiliterings- och rehabiliteringsstöd samt hjälpmedel bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionshinder. Vi samverkar med när- och länssjukvården samt Dalarnas 15 kommuner. I uppdraget ingår även att informera befolkningen i Dalarna om hjälpmedel. Vi är 160 medarbetare inom LD Hjälpmedel, varav 7 på Kundservice. Kundservice fungerar som ett nav med ansvar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen. Vi ansvarar även för visst administrativt stöd till övriga enheter inom LD Hjälpmedel. Beskrivning: Under senare år har behovet av snabb information och service ökat på Hjälpmedelscentralen. De allt kortare vårdtiderna inom slutenvården, och att många brukare vårdas i sina hem, har medfört fler och fler hjälpmedelsärenden med mycket kort framförhållning. Som ett led i försöken att möta dessa ökade behov och förbättra vår service ytterligare, vill vi prova att bemanna vår kundservice med rehabiliteringskompetens. Kundservice är "hjärtat" i vår verksamhet, där man förutom mottagning av telefonsamtal och besökande, även har en mängd varierande arbetsuppgifter som rör bland annat information, samordning och administration. Arbetsuppgifter: Som en del av Kundservice är du viktig för att kunderna ska känna att de får god service när de ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen. Du har i ditt arbete mycket kontakt med människor. Med din speciella kompetens kommer du att förstärka teamet på Kundservice med rådgivning per telefon och över disk till besökare rörande olika hjälpmedelsfrågor. I uppdraget ingår även informationsinsatser, registrering av interna/externa hjälpmedelsförskrivningar samt övriga arbetsuppgifter inom kundservice uppdrag. I ditt arbete kommer du även ha ett nära samarbete med våra hjälpmedelskonsulenter och team på Hjälpmedelscentralen. Arbetet kräver stor flexibilitet och ett kundorienterat förhållningssätt. Du ska tycka om utmaningen att lösa de mest skiftande uppdrag. Kvalifikationer: Vi söker en hjälpmedelskonsulent med kvalifikation leg. arbetsterapeut, som ser service och information som självklarheter och sätter bemötande i fokus, såväl till kunder som till medarbetare. Minst 3 års yrkeserfarenhet av arbete med rehabilitering och hjälpmedel är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och flexibilitet. Du tycker att det är roligt att arbeta med människor och att ge service. Du kan ta egna initiativ och löser situationer på ett för kunden bra sätt. Du har förmåga att få saker gjorda på ett snabbt och effektivt sätt. Tyngdpunkten i ditt arbete ligger i den dagliga driften, men vi tycker också det är viktigt att du är positivt inställd till utveckling. Goda kunskaper i engelska tal och skrift är en fördel. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav. Övrigt: Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bl a obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Läs gärna mer om LD Hjälpmedel på vår hemsida: www.ltdalarna.se/ldh
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr avdelningschef Annelie Haglind
0234-49 78 82
FSA Helene Almqvist
0243-49 76 48
LSR Maria Öman
0243-49 76 47
Avdelningschef Therese Göras
023-492915
Arbetsterapeut Kristina Holmberg
023-492732
Arbetsterapeut Ulla Storerkers
023-492732
FSA Gunilla Nilsson
0225-494424
FSA Helene Almqvist
023-492732
Avdelningschef Therese Göras
023-492732, 492915
Optiker Cecilia Österlind
023-492810