Hjälpmedelskonsulent, vikariat 100 %

Arbetsbeskrivning

till Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna Hjälpmedelscentralen (HMC) bedriver en länsövergripande verksamhet som erbjuder hälso- och sjukvården inom landsting och kommuner en komplett hjälpmedelsservice inom området rörelsetekniska-, inkontinens- samt medicinska behandlingshjälpmedel.Med vår samlade kunskap är Hjälpmedelscentralen länets expertorgan i hjälpmedelsfrågor.Vikariatet är på heltid omkring 12 månader. Dina arbetsuppgifter - Vara sakkunnig vid utprovningar av hjälpmedel.- Information, utbildning och rådgivning till förskrivare och andra beställare.- Medverka vid sortimentsurval och marknadsbevakning.Din kompetens - Leg.arbetsterapeut/ leg.sjukgymnast - God erfarenhet av förskrivning av hjälpmedel är meriterande - Datorvana - B-körkort Du kommer att arbeta utifrån ett konsultativt förhållningssätt på uppdrag av förskrivare.Du ska kunna arbeta både självständigt och i team, ta egna initiativ och vara intresserad av förändrings- och utvecklingsarbete.Kunskap om vårt verksamhetssystem Sesam och erfarenhet av journalföring i BMS är önskvärt.Tillträdesdag: Efter överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 december 2010
  • Ansök senast: 5 januari 2011

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


25 november 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024