OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Hjälpmedelscentrums logistiksektion söker vi nu två hjälpmedelsreparatörer. Det är kanske dig vi söker.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelsreparatör kommer du att arbeta inom vår logistiksektion i Västerås och där ingå i en arbetsgrupp bestående av 20 personer. Arbetet omfattar till största delen rengöring och återställande av elrullstolar, manuella rullstolar, rullatorer, textilier och sängar. Arbete inom övriga delar av logistiksektionen, såsom lager och transport, kan förekomma.
Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med inköp, information och konsultation, lagerhållning och service av hjälpmedel för personer med rörelsehinder, kognitiva handikapp och kommunikationssvårigheter. Hjälpmedelscentrum ansvarar även för samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från regionen och länets tio kommuner.
Kvalifikationer
Du har en 3-årig gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller annan erfarenhet som vi bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av service och underhåll av hjälpmedel, eller annan liknande utrustning. I tjänsten förekommer det dagligen arbetsmoment som kan vara fysiskt krävande och det är därför en förutsättning att du har god fysik. Körkort B är ett krav för tjänsten. Körkort C är meriterande.
Som person är du lugn och stabil i stressade situationer och du kan fokusera på rätt saker. I ditt arbete är du självgående och kan strukturera dina uppgifter på ett effektivt sätt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och arbetar väl tillsammans med andra. Du är engagerad i ditt arbete, har en hög arbetskapacitet och ett serviceinriktat sätt där du är tillmötesgående i ditt bemötande, och du anstränger dig för att hitta de bästa lösningarna. Du är en flexibel person som snabbt kan ställa om inför nya förutsättningar, och du ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning, vikariat i 6 månader heltid. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Arbetstiden är måndag-fredg dagtid. Placeringsort är Västerås.
Välkommen med din ansökan senast 25 mars 2020.
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42