OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.
Vi söker nu en reparatör/förrådsbiträde till Hjälpmedelsverksamheten. Våra lokaler ligger på Våxnäs och där arbetar fyra reparatörer, en samordnare, två tekniker och två förrådsbiträden.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innefattar arbete som reparatör, förrådsbiträde samt receptionsarbete.
Arbetet på Hjälpmedelsverksamheten innebär transporter och hämtningar av hjälpmedel till och från våra närförråd, vårdboenden och privata hem. Vidare ingår att reparera, tvätta och rekonditionera hjälpmedel. Du ansvarar även för lagerhållning av hjälpmedel, beställning av hjälpmedel och reservdelar, mottagning av arbetsorder och administration i IT-systemet Sesam 2:0.
I arbetet ingår även receptionsarbete med telefon-/ kundkontakt och uthyrning av hjälpmedel.
Arbetet sker i nära kontakt med kunder, övriga personalgrupper samt kollegor.
KVALIFIKATIONER
Du måste vara tekniskt kunnig och intresserad och ha grundläggande datakunskaper. Du behärskar svenska språket i tal och skrift samt grundläggande engelska. Har du erfarenheter från liknande verksamhet är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där egenskaper som noggrannhet, flexibilitet och pedagogisk förmåga är mycket viktiga egenskaper. Kunskap och förståelse om den funktionshindrades situation är en viktig del.
Då arbetet sker i nära kontakt med kunder, kollegor och övriga personalgrupper ställs höga krav på god samarbetsförmåga. Vi förväntar oss att du är en lagspelare, bidrar till förändringsarbete och ett bra arbetsklimat.
Arbetet innehåller en hel del transporter och lyft och därför är B- körkort samt god fysik ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91