OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget är med ca 8 300 medarbetare en av Västernorrlands största arbetsgivare.Vår verksamhet berör alla västernorrlänningar på ett eller annat sätt genom hela livet.Tillsammans arbetar vi för liv och hälsa i Västernorrland.Ledningsstaben, med cirka 80 medarbetare, arbetar utifrån ledningsstrategiska utgångspunkter med landstingets övergripande frågor. Vi söker en samordnare för hjälpmedel till landstingets kansli i Härnösand Landstinget Västernorrland söker en samordnare inom hjälpmedelsområdet med placering vid landstingets kansli i Härnösand.Samordnaren är direkt underställd chefen för enheten ledningsstaben hälso- och sjukvård.I arbetsuppgifter ingår bland annat att: .skapa arbetsrutiner för nybildad hjälpmedelskommitte .vara föredragande, sekreterare och verkställande till hjälpmedelskommitten .verka för att hjälpmedelsförsörjningen integreras i de insatser som erbjuds enligt hälso- och sjukvårdslagen .verka för en behovsbaserad, ändamålsenlig, tillförlitlig och kostnadseffektiv hjälpmedelsanvändning .verka för att policy, program, riktlinjer och övriga regelverk tillämpas på ett enhetligt sätt i hela länet, samt .utarbeta förslag till förbättringar inom hjälpmedelsområdet Kompetenskrav: Högskoleutbildning inom hjälpmedelsområdet Du ska ha god samarbetsförmåga, gärna yrkeserfarenhet av hjälpmedelsområdet och hjälpmedelsförskrivning, meriterande är administrativ utbildning.Som samordnare för hjälpmedelsområdet krävs god administrativ förmåga samt förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.Erfarenhet av och goda insikter i offentlig förvaltning är viktigt.Du ska vidare drivas av en vilja att ta initiativ och utveckla verksamheten och dig själv. Vi vill informera om att drogtest genomförs inför nyanställningar vid ledningsstaben.Facklig företrädare: Anna-Greta Strandberg, SKTF, tfn.