OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Som digital marketing specialist kommer du vara en tongivande kraft i marknadsavdelningen genom att ta nästa steg i vår utveckling inom digital marknadsföring, vår närvaro i sociala medier och i utvecklandet av samarbete och erbjudande med våra kunder. Rollen innebär ett nära samarbete med både våra kategorichefer och dina kollegor i brandteamet på marknadsavdelningen, för att säkerställa att alla marknadsaktiveringar ligger i linje med våra kategoriplaner såväl som våra övergripande varumärkesstrategier och årsplaner.
Du kommer att ha ett helhetsansvar för våra varumärkeshemsidor och sociala mediekanaler, sätta den årliga contentplanen, samt skapande och publicering av innehåll, analys, uppföljning, rapportering och optimering av vårt SEO och SEM-arbete. Du kommer vara ett stöd i olika former av e-handelsprojekt och samarbeten med våra kunder, samt att identifiera och utvärdera nya digitala trender och tekniker som kan utveckla våra sälj & marknadsföringsmöjligheter.
I rollen rapporterar till Marketing Manager och utgår från vårt kontor vid Lindhagsgatan 126, Kungsholmen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Utveckla innehåll och proaktivt hantera närvaron i varumärken sociala mediekanaler och webb, genom årlig contentplan Säkerställa genomförandet av våra digitala varumärkes- och produktkampanjer för utvalda varumärken och concept Kontinuerlig uppföljning och optimering av vår digitala aktivering, kampanjer, SEM, SEO etc. Agera kravställare, specificera och implementera tekniska projekt och förbättringar på varumärkessidor mot vår interna IT-avdelning och tekniska leverantör Samarbeta med externa reklambyråer, mediebyråer och interna partners Projektledare/resurs internt och externt för att utveckla och säkra vår position i handeln online, både hos våra detaljhandelskunder och foodservicekunder. Ansvara för gränssnittsimplementering med våra kunders e-kanaler
Din profil
Vi tror du har några års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring och gärna inom livsmedel, dagligvaruhandeln/FMCG, med dokumenterad erfarenhet av att arbeta med SEM- och SEO-optimering och Google Analytics. Vi tror du är en erfaren projektledare som arbetat i tvärfunktionella projekt, samt van att samarbeta med byråer och att hantera många kontaktytor samtidigt. Vi ser positivt på om du har erfarenhet från att arbeta i CMS / Episerver.
Vi ser gärna att du har en teknisk kunskap för att kunna agera kravställare mot vår interna IT-avdelning och tekniska plattformsleverantörer. Som person tror vi du är en kreativ analytiker, driven och självgående, med stor genomförande och avslutande förmåga. God kommunikativ och social förmåga med känsla för färg, form och text och har stor passion för mat och matlagning.
Mer om oss:
HKScans mål är att bli ett mångsidigt livsmedelsföretag. Med över 100 år av erfarenhet tillverkar vi god, hälsosam och ansvarsfullt producerad mat som möter konsumenternas och kundernas behov. Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta hos oss. Det främsta är att alla vi som arbetar på HKScan är ett gäng som präglas av samarbete, stimulerande arbetsuppgifter och en produktportfölj innehållande bl.a. varumärken såsom Scan, Pärsons och Bullens. HKScan har kunder inom detaljhandel, foodservice, industri- och exportsektorn, där hemmamarknader är Sverige, Finland, Danmark och Baltikum. Våra närmare 7 000 professionella medarbetare säkerställer smak, kvalitet och hållbarhet - idag och imorgon. Under 2019 uppgick nettoomsättningen för det börsnoterade HKScan till 1,7 miljarder euro.
HKScan erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete där vi varje dag arbetar utifrån våra värdeord INSPIRE, LEAD, CARE och DELIVER. Vi har ett unikt medarbetarengagemang, en smittande entusiasm och ett starkt fokus på kundens och medarbetarens behov.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på johanna.nyqwist@wise.se
Välkommen med din ansökan!