OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Fastighetssystem AB i Stenungsund levererar det snabbast växande fastighetssystemet på den svenska marknaden.
Tycker du om att lösa kluriga tekniska problemställningar och brinner för att pedagogiskt dela med dig av din kunskap? Då är det dig vi letar efter!
Din nya roll
Vi tycker att vi har Sveriges trevligaste kunder, att hjälpa dem till en effektivare arbetsdag är en av anledningarna till att vi tycker så mycket om vårt arbete. Din huvudsakliga arbetsuppgift som Systemspecialist är att utreda kundärenden i vår baksupport, läsa i systemloggar eller scripta frågor mot databaser och lotsa ärenden, som inte kan lösas direkt, vidare till våra utvecklare. I din roll ingår också att utbilda och ge tekniskt stöd till vår support. Hos oss får du förutsättning att utvecklas och det finns goda möjligheter att ta större ansvar, kanske vill du på sikt gå mot utveckling, test, driftsättning eller en roll som produktspecialist?
Dina arbetsuppgifter:
- Utreda kundärenden i vår baksupport
- Koordinera komplicerade ärenden med produktägare så att de kan lösas av en utvecklare i teamet
- Utbilda och vara tekniskt stöd till vår support
- Optimera och förbättra våra supportprocesser för ökad effektivitet
Är du vår blivande kollega?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet av IT-system som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har kompetens inom områden som SQL, NewRelic eller liknande loggverktyg, och har du erfarenhet av fastighetsbranschen eller ekonomisystem är det en fördel. Ännu viktigare är att vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du är en engagerad teamspelare och är nyfiken och snabblärd när det gäller att absorbera och implementera ny teknik. Du har en pedagogisk ådra och kommunicerar väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är lyhörd för kundens kunskapsnivå och trivs med samarbete i en kunskapsförmedlande roll. Hogia är en organisation i ständig utveckling och det dagliga arbetet är ofta händelsestyrt så om du har en god anpassningsförmåga, är lösningsorienterad och engagerad så kommer du att trivas i vår prestigelösa miljö.
Vårt erbjudande
Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Hogia Fastighetssystem AB
Hogia Fastighetssystem AB ingår i Hogiagruppen och utvecklar, säljer och underhåller systemstöd för fastighetsbranschen. Vi tillhandahåller lösningar som kan göra vardagen enklare, mer effektiv och lönsam för både fastighetsägare och hyresgäster. Vi satsar stort på våra molnbaserade produkter och har som målsättning att bli den ledande helhetsleverantören på den svenska marknaden.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Supportchef Claudia Lachonius
0303-725639
Jenny Cedervall, Rekryterare
0303-666 16