OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högsby kommun
Tillsammans med våra invånare, företagare, föreningar, församlingar och alla som vill kommunen väl arbetar vi aktivt med att göra kommunen ännu bättre inom alla områden. Genom att tackla utmaningar gemensamt med kringliggande kommuner har Högsby kommun skapat hållbara lösningar för framtiden.
Med den lilla kommunens möjligheter till flexibilitet, korta beslutsvägar och nära kontakter får du här en gedigen plattform för framtiden. Din egen förmåga, talang och kapacitet definierar gränserna.
Vi är en arbetsplats som förutom vårt medborgaransvar, prioriterar kvalité och trivsel där alla blir sedda och har möjlighet att bidra. Välkommen du också!
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär handläggning av bygglov- och tillsynsärenden, samt fatta egna beslut på delegation. Du kommer handlägga både bygglov med och utan tekniska samråd. Tjänsten innefattar även att genomföra arbetsplatsbesök, slutsamråd och fatta beslut om kontrollplaner, start- och slutbesked, bereda och föredra ärenden för myndighetsnämnden samt handläggning och beredning av markfrågor, arrenden mm att föredra för kommunstyrelsen.
Arbetsuppgifterna är i övrigt väldigt varierande, exempelvis att ge råd och information samt service till allmänheten och företag. Uppdraget är spännande och varierande där du får följa projekt från början till slut med stöd av dina kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad byggnadsinspektör/bygglovshandläggare eller har motsvarande kompetens och erfarenhet. Du har god erfarenhet av plan- och bygglagen samt andra lagar och regler som gäller inom området. Tidigare erfarenhet av yrket och i kommunal förvaltning är meriterande. Tjänsten innebär en del resor och därför är B-körkort ett krav.
För att fungera i arbetet krävs att du har en förmåga att arbeta självständigt samt att du har god datorvana. Vi ser även gärna att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt att du har erfarenhet av och förståelse för hur en politisk styrd organisation fungerar.
Arbetet innebär många kontakter med medborgare, företagare och entreprenörer samt även mycket samarbete inom kommunen. Vi förutsätter därför att du är initiativrik, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
https://minasidor.hogsby.se/oversikt/overview/212
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.