Högskolan i Jönköping söker Helpdesk-tekniker

Arbetsbeskrivning

Högskolan i Jönköping är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med Stiftelsen Högskolan i Jönköping som moderorganisation och fem helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskoleservice är koncernens servicebolag med ansvar för väsentligen all stödverksamhet inom koncernen. Läs mer på www.hj.se.

Högskolan i Jönköping söker Helpdesk-tekniker

Högskoleservice vid Högskolan i Jönköping söker Helpdesk-tekniker till IT-service. Vid IT-service arbetar 25 personer som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system.

Arbetsuppgifter
Som Helpdesk-tekniker vid IT-service arbetar du i vår Helpdesk med problemlösning, felavhjälpning och support till högskolans användare. Arbetet är baserat på ITIL-anpassade processer. Användarna möter du då de besöker Helpdesk, via telefon, via ärendehanteringssystemet eller via distansuppkoppling mot användarens utrustning.

Kompetens och bakgrund
Du har en minst tvåårig högskoleutbildning inom IT-området alternativt att du skaffat dig motsvarande kompetens genom praktisk yrkeserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av praktiskt arbete inom helpdesk i en större organisation.

Vi söker dig som har god IT-teknisk kunskap och förståelse för ett företags IT-miljö, Novells och Microsofts nätverksprodukter, Windows klientoperativ och allmänna kontorsapplikationer. Arbetet kan periodvis innebära att du utför servicearbeten ute på plats hos högskolans användare. Din största tillgång ligger dock inte i att hantera maskiner utan i att bemöta människor och ge service.

Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att umgås och samarbeta med andra. Tjänsten innebär många kontakter vilket ställer krav på utåtriktad och kommunikativ kompetens. Du ska kunna hantera kundrelationer och ha förståelse för användarnas situation. Som person är du pedagogisk och lugn samt har en god förmåga att prioritera, strukturera och dokumentera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har en god skriftlig och muntlig förmåga i såväl svenska som engelska.

Anställning
Anställningen är tillsvidare, på heltid. Högskolan tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om anställningen lämnas av Stefan Henriksson, avdelningschef och Ronnie Granath, verksamhetssamordnare. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olle Thegeby (SACO) och Thomas Axelsson (OFR/ST). Samtliga nås på telefon 036-10 10 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt 2014/1683-724, Helpdesk-tekniker, tillsammans med en meritförteckning senast den 3 augusti 2014 till registrator@hs.hj.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Siiri Julge Alvemyr
036-101000
Olle Thegeby
036-101000
Tomas Axelsson
036-101000
Avdelningschef Åsa Eriksson
072-585 96 70
Olle Thegeby
036-10 10 00
Thomas Axelsson
036-10 10 00
Åsa Eriksson
036-101000
Bernt Karlsson
070 5223255
Madelene Hartwig
0709 729 251
Olle Thegeby
036-101036

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskoleservice JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 juni 2014

Besöksadress

Gjuterigatan 5
None

Postadress

Box 1026
JÖNKÖPING, 55111

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024