Högsta förvaltningsdomstolen söker expeditionsvakt

Högsta förvaltningsdomstolen söker expeditionsvakt

Arbetsbeskrivning

Inledning
Drivs du av att vara en del av ett viktigt uppdrag där din kompetens och din förmåga att samarbeta med övriga kollegor är nödvändig för att hela verksamheten ska nå sina mål? Nu går vår kollega Charlotte i pension och vi söker en positiv och engagerad efterträdare till vårt viktiga team som bemannar domstolens expedition, tar hand om våra lokaler och stödjer övriga medarbetare på domstolen genom intern service.

Arbetsplatsbeskrivning
Högsta förvaltningsdomstolen är den högsta instansen för de allmänna förvaltningsdomstolarna. I domstolen hanteras årligen runt 7 000 mål av olika slag. Vanligast förekommande är mål om skatt, socialförsäkring, tvångsvårdsmål och sociala mål.

Vid Högsta förvaltningsdomstolen arbetar cirka 85 personer. Organisationen består av justitieråd, tre beredningsenheter med justitiesekreterare, beredningsjurister och domstolshandläggare samt en administrativ enhet.

Den administrativa enheten ansvarar för administrationen på domstolen genom att stödja den beredande och dömande verksamheten. Enheten har också till uppgift att tillhandahålla service åt allmänheten. Expeditionen är en del av den administrativa enheten och på expeditionen arbetar ytterligare två medarbetare varav en även har uppdraget som IT/driftansvarig.

Arbetsuppgifter

I din roll är du spindeln i nätet och uppdraget innebär en omväxlande arbetsdag som kräver att du är flexibel. Du är ett dagligt stöd till kollegorna på domstolen genom intern service i domstolens lokaler, vilket kräver en förmåga att skapa goda relationer och en fallenhet för det lilla extra. På domstolen sker många interna aktiviteter och även en del extern representation där du och dina kollegor på enheten är en viktig kugge i hjulet för att det ska fungera.

Då domstolen i större utsträckning arbetar digitalt kan även behov uppstå där du utgör tekniskt stöd vid uppkoppling mot digitala möten och verktyg för presentation.

Uppdraget innebär också att du hanterar externa kontakter med besökare, vaktbolag, leverantörer och fastighetsägare vilket kräver att du är tydlig i din kommunikation och har en hög serviceförmåga.

Du och dina närmsta kollegor utför också sedvanliga expeditionsuppgifter så som posthantering och godsmottagning, lättare möblering av arbetsrum och sammanträdesrum, men även administrativa uppgifter så som kopiering av handlingar, beställningar och felanmälningar.

Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Du ska ha grundläggande datorvana. Tidigare erfarenhet av videokonferensteknik kan vara meriterande.

Som person har du ett positivt förhållningssätt och sprider positiv energi, du är ansvarstagande, flexibel och serviceinriktad. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Tjänsten kräver att du har lätt för att samarbeta med olika personalkategorier, men också att du kan arbeta självständigt. Du har ett gott omdöme och utför ditt arbete med stor noggrannhet och yrkesstolthet.

Den administrativa enheten är en relativt liten och inkluderande arbetsgrupp, så vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi eftersträvar och värdesätter mångfald bland personalen.

Anställningsvillkor
Anställningsform: En tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader.

Omfattning: Heltid.

Tillträde: Efter överenskommelse.

Lön: Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning.

Antal annonserade arbetstillfällen: Ett.

Ansökan
Ansökan görs i Varbi Recruit. Sista ansökningsdag: 2023-03-26

Kontaktpersoner
Om du vill ha ytterligare upplysningar om tjänsten kan du kontakta Charlotte Arpi Arlborg på expeditionen eller chefsadministratören Johanna Carlsson. Fackliga företrädare är bibliotekarien Fredrik Larsson (fackförbundet Saco) och domstolshandläggarna Lina Spelyte Cedvall och Karl Åhammar (fackförbundet ST). Samtliga nås på telefonnummer 08-561 676 00.

Övrigt
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss direktkontakt avseende försäljning av jobbannonser och bemanningstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Ulgemo, chefsadministratör
08-56167600

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högsta förvaltningsdomstolen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

Box 2293
None

Postadress

Box 2293
Stockholm, 10317

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024