Holländsktalande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en ambitiös student som vill arbeta extra som kundtjänstmedarbetare samt administratör hos vår kund. Vår kund är en ledande leverantör av dataräddning, dataradering och datautredningar. Kunden är ett amerikanskt företag och det nordiska huvudkontoret ligger i Norge där även laboratoriet för Norden ligger. Den person vi söker kommer att vara placerad på det svenska försäljningskontoret i Uppsala med inriktning på kontakt med det holländska kontoret.

Idag består Uppsalakontoret av 4 personer och på kontoret råder en varm familjär stämning. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Arbetsuppgifter:
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med olika administrativa sysslor. Arbetet innebär att du tar emot samtal från kunder, har kontakt med kontoret i Holland samt skickar ut offerering av lösning till kund. Du har mycket kontakt med såväl kunder som kollegor i Holland och är mycket varierande. Vill du lära dig mycket om hur ett litet kontor fungerar samt är prestigelös är detta tjänsten för dig.

Du kommer till exempel att:
- ta emot inkommande samtal från kunder som förlorat data
- boka frakt till laboratoriet i Norge
- ta emot analysrapporter från tekniker på labbet och offerera lösning till kund
- löpande arbeta med uppföljning av pågående förfrågningar och ärenden

Vi söker dig som

- är studerande med minst 1,5 år kvar på dina studier
- har telefon- och gärna säljvana
- har god kunskap i Officepaketet
- har kunskaper i Visma alternativt är allmänt kunnig inom affärs/ekonomisystem
- har goda kunskaper i holländska, svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst men det är inte ett kravm samt om du har ett data- och teknikintresse!

Som person är du flexibel då arbetstiderna kommer att variera. Du är självständig och tycker om att ta egna initiativ och arbeta på egen hand. Du har lätt för att kommunicera och skapa förtroende hos kunder.

Start: Omgående
Uppskattad omfattning: 50%, eventuellt heltid vissa veckor i sommar. Uppskattad arbetstid: Kontorstider, vanligtvis 14-17 under terminerna
Plats: Uppsala
Urval: sker löpande

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi förmedlar jobb till dig som studerar eller är färdig med dina studier och har upp till fem års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024