Holländsktalande sökes till Service Center

Arbetsbeskrivning

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en ide om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början. Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna söker en holländsktalande medarbetare till kontoret i Stockholm Arbetsuppgifter Är du en initiativtagare med sinne för förbättringar både gällande effektivitet och kvalite, men samtidigt prestigelös nog att kunna ta i där det behövs? Vill du, tillsammans med ett gäng ambitiösa kollegor, stäva mot att överträffa våra kunders förväntningar när det kommer till service? Klarna har sedan start haft en stark utveckling, och i takt med att koncernen växer såväl i Sverige som utomlands blir belastningen högre och utmaningarna större. Kulturen på Klarna präglas av stort eget ansvar, vilket ger dig möjligheten att dra nytta av ditt kluriga sinne, samt lösa problemen som kan uppstå i det dagliga arbetet, på egen hand. Arbetsuppgifter Kundtjänsten på Klarna är riktad mot såväl konsumenter som företagskunder vilket kräver att du som person har en utmärkt känsla för service och kan möta människor med vitt skild bakgrund. Du följer kundens ärende tills det är löst och i din roll ingår att vända kunder till våra ambassadörer. Tjänsten omfattar även administrativa uppgifter som varierar med de olika delarna på avdelningen. Är du en driven person som vill utvecklas och lära dig nytt har du även möjligheten att på sikt få gå vidare till andra arbetsområden. Beroende på din personlighet och din erfarenhet kan det t.ex. röra sig om uppgifter relaterade till ekonomi, juridik och bedrägeriutredningar. Självklart förser vi dig med den utbildningen du behöver. Vi på Klarna erbjuder dig möjligheten att arbeta inom ett ungt företag som ser till att du inte bara får möjligheten att bli ett ess inom ditt arbetsområde, du får även chansen att dra lärdom inom flera av de andra områden vår verksamhet omfattar. Ett arbete som blir mer utmanande i takt med att du växer i dina skor. Vem är du? Vi letar efter dig som trivs bäst i en ung företagskultur med en föränderlig miljö, där arbetsuppgifterna kräver ett skärpt sinne för problemlösning samt en extrovert och lättsam personlighet. Du är en självgående och drivande person som klarar av att hantera många ärenden samtidigt. Vi tycker om dig som: * talar och skriver nederländska flytande * talar och skriver svenska eller engelska obehindrat eftersom all utbildning sker på svenska resp. engelska * gillar att vara aktiv och tycker det är roligast när man får visa vad man går för * är social och älskar att ge kunder god service och handledning * är noggrann och har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Vi tycker lite extra mycket om dig som: * talar/skriver danska, norska, finska, tyska eller annat övrigt språk. Välkommen att klicka in på vår hemsida för att söka tjänsten där! http://klarna.se/sv/application/application?list=251&guid=14438

Kontaktpersoner på detta företaget

Klara Westling

Aviad Tamir
070-161 26 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KLARNA AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 september 2010
  • Ansök senast: 4 oktober 2010

Besöksadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM, 11343

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024