Holländsktalande Support Analyst till Älmhult

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Holländsktalande Support Analyst till Älmhult

Vem söker vi?
Vi söker dig med intresse för och gärna erfarenhet av användarsupport, IT support eller servicedesk arbete. Tjänsten är ett längre konsultuppdrag hos en internationell kund och här blir du del av ett kompetent och engagerat team som ger kvalificerad first line support till användarna.

Vår kund lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är framåt som person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter. Du är en prestigelös och ansvarsfull kollega som hanterar alla typer av ärenden på samma engagerade och lösningsorienterade sätt. Vidare söker vi dig som har god känsla för service och kundkommunikation.

De viktigaste uppgifterna i uppdraget kommer att vara:

* Ta emot och ta ansvar för supportärenden som kommer in genom företagets olika kanaler
* Registrera, analysera, prioritera och lösa alla inkomna ärenden
* Överblicka alla supportärenden och hålla slutanvändaren informerad om processen
* Stötta nyckelanvändare via telefon och e-post
* Kommunicera ärendena med kollegor på IT avdelningen

Vem är du?

* Du uttrycker dig mycket väl på Holländska OCH Engelska och gärna även Svenska i både tal och skrift
* Du är ansvarstagande och strukturerad
* Du är proaktiv och serviceinriktad
* Du är uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
* Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
* Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot
* Du är service-minded
* Du har ett stort IT intresse
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT support via mail eller telefon
* Det är meriterande om du behärskar det Svenska språket.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig en utmanande position i en kreativ miljö med höga förväntningar på produkt, funktionalitet och kvalité samt samarbete i ett professionellt team. Du kommer arbete i ett växande och framgångsrikt bolag som lägger stort fokus vid arbetsglädje. Du erbjuds möjlighet att jobba och utvecklas i en internationell organisation.

Ansökan:
Vi ser fram emot din ansökan. Urvalet sker löpande och vi avslutar processen så fort vi hittat rätt kandidat. Vid frågor om tjänsten kontakta Ellen Hedvall på 0470-745588 eller på Experis IT. Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se. Urval kommer att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt.

English:

Who are we searching for?

We are searching for you, who has an interest in, and also preferable experience in user support, IT support or service desk experience. This assignment is a longer consultant assignment and you will be working with our international client and you will become a part of a competent and engaged team who gives qualified first line support to its users.

In this process, lots of focus will be put on personal suitability and we are looking for someone who is outgoing and takes initiatives to technical solutions as well as social contacts. You are a prestige less and responsible colleague who performs your work at an engaged- and solution orientated way. We are looking for someone who has a good feeling for service and costumer communication.

Your main tasks will be:

* Receive and take ownership for all support need coming through the companies various support channels
* Register, analyze, prioritize, solve and assign all in-coming cases during the agreed lead time
* Monitoring all open support cases, escalate if necessary and keep the end user informed about the solving process
* You are supposed to spread the user feedback to the rest of the IT organization and your colleagues
* Sharing knowledge with colleagues, i.e. by using a common knowledge database is also part of how we work in the team.

Who are you:

* You communicate and write very well in Dutch AND English and preferable also Swedish
* You have the ability to easily adapt to different situations and persons
* You are service minded and professional and put the end-users need in focus.
* You are a team player with the ability to cooperate and share knowledge within your team and other teams in the solving process, e.g. other Support teams or second level support.
* You are driven and capable of prioritizing and making quick decisions
* You need to be service oriented and customer focused.
* You have good IT knowledge or interest in learning IT. If you have experience of working with IT support it is an advantage.
* You have basic knowledge in Swedish.

What can we offer you?
We can offer you a challenging position in a creative environment, with high expectations on product functionality and quality and also professionalism from the team. You will work in an expanding and successful company with a high fun factor. We can offer you opportunities and experience of working in an international organization.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 11 april 2017

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024