Holmgrens bil söker Servicechef

Arbetsbeskrivning

Holmgrens Bil är en av Sveriges största privata bilhandlare. Vi fokuserar på ditt liv med bilen och vill att ägandet ska vara enkelt och bekymmersfritt. Holmgrens Bil finns på orterna Jönköping. Nässjö, Skövde, Göteborg, Vetlanda, Värnamo, Växjö, Borås. Helsingborg, Kalmar, Karlskrona, Oskarshamn, Vimmerby, Västervik och Kungsbacka. På våra anläggningar hittar du ett stort sortiment av nya och begagnade bilar. Vid plåt- eller lackskada är det någon av våra skadeverkstäder du lämnar in ditt fordon till. Hos oss kan du även tryggt lämna in bilen för all typ av bilservice, byte av vindruta, lagning av stenskott och bilvård. Läs mer på www.holmgrensbil.se 

Är du vår nya Servicechef i Skövde?

Vad vi kan erbjuda dig
Holmgrens Bil är organiserad utifrån fyra divisioner där varje division arbetar både med bilförsäljning såväl som service. På respektive enhet finns en servicechef och en försäljningschef. Våra centrala funktioner som ekonomi, HR, marknad, IT, leverans och garantihantering finns placerat på huvudkontoret i Jönköping.

På Holmgrens Bil lever vi efter våra kärnvärden. Vi bryr oss ska genomsyra allt hos alla våra medarbetare. Vi bryr oss står för hur vi värderar och tar hand om varandra och våra kunder, men också hur vi hanterar och tar ansvar för företagets lönsamhet och gällande lag och rätt. Glädje, respekt, ansvar och sparsamhet är våra värdeord där respekt tydliggör företagets hållning kring bland annat mångfald och mot kränkande särbehandling.

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande tjänst där du blir en viktig del i en framgångsrik organisation alltid med kunden i fokus. Hos oss på Holmgrens Bil finns goda möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling. Allt sammantaget mynnar ut i stor arbetsglädje!

Hur kan din arbetsdag se ut?
Som Servicechef i Skövde kommer du få möjlighet att kombinera ditt intresse för att leda personal och möta kunder. Det är viktigt att alla medarbetare känner en delaktighet och ett ansvar, att det är vi tillsammans som bygger Holmgrens Bil.

Du utvecklar och motiverar dina medarbetare, leder och fördelar arbetet, följer upp och genomför medarbetarsamtal. Du ansvarar över personal både på servicesidan, verkstad, däck och lager. Du är prestigelös i din framtoning då du hoppar in och hjälper till där det behövs i den dagliga driften.

Du har i din roll budgetansvar för din enhet.

Vem trivs hos oss?
Vi vill att du har erfarenhet av att leda personal och vet att du trivs och motiveras av att möta kunder i ditt arbete. Då rollen ställer krav på din muntliga och skriftliga förmåga är det lämpligt att du uttrycker dig väl på svenska och engelska.

Här trivs du som har en egen drivkraft och som stimuleras av att nå uppsatta mål. Vi ser det som självklart att du kombinerar resultatfokus med omtanke om dina medarbetare - eftersom vi tror att dessa egenskaper verkligen skapar en professionell, trevlig och framåtsträvande arbetsmiljö.

Vi söker dig som har förmågan att se helheten och som med lyhördhet och tydlig kommunikation leder dina medarbetare och projekt framåt. Integritet, affärsmässighet och förmågan att skapa och utveckla goda kundrelationer ser vi som framgångsfaktorer. Förmågan att övertyga och vinna andras förtroende kommer vara en betydande och avgörande faktor i rollen som Servicechef.

Du har en bra samarbetsförmåga då du i din roll kommer att samarbeta med övriga funktioner på Holmgrens Bil.

Jag vill genast söka, vad gör jag?
Då ska du så snart som möjligt komma in med din ansökan, dock senast den 17 november. Du söker tjänsten via www.bmwframtid.se. Dessvärre kan vi inte administrera några ansökningar via e-post. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Badenoch & Clark (Adecco Group). Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Dahlberg på linda.dahlberg@badenochandclark.se. Urval påbörjas efter sista ansökningsdatum. Intervjuer är planerade att hållas den 30/11 samt 1/12.

Holmgrens Bil strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Som en del i en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess använder sig Badenoch & Clark av personlighetstester lämpade för tjänsten, samt videofrågor som urvalsverktyg.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Servicechef

13 november 2024

Servicechef

13 november 2024