OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av lågspänningsställverk och gillar att vara en nyckelspelare i projekt där det händer mycket? Då erbjuder vi en spännande möjlighet att bli teknisk innesäljare inom avdelningen affärsstöd. En roll som har många bollar i luften och samarbetar med de flesta avdelningar på företaget.
Arbetsuppgifter
Som teknisk innesäljare är du involverad i hela säljprocessen – från idé, offert och order till genomfört projekt och leverans. Du tar fram offertunderlag samt säkerställer att alla moment i säljprocessen fullföljs.
Att arbeta som teknisk innesäljare är en utvecklande roll som hjälper till att möjliggöra en mer hållbar morgondag. För att lyckas med ditt uppdrag har du kontinuerlig dialog med både kunder och kollegor samt jobbar i nära samarbete med ansvariga säljare. Det är vanligt att du jobbar parallellt med flera uppdrag samtidigt.
Så här beskriver vår tekniska innesäljare Markus Svensson en typisk arbetsvecka:
– Vi jobbar i en nära relation med våra säljare. Ibland kommer det färdiga offerthandlingar direkt från dem och ibland jobbar vi fram ett underlag tillsammans, det beror lite på vad kunden är ute efter. Det är detta som är så roligt med tjänsten; den nära kontakten med kollegorna. Jag skulle vilja beskriva min arbetsvardag med orden arbetsglädje, gemenskap och support.
Om dig
Vi söker dig som har elutbildning och erfarenhet av byggnation eller konstruktion av lågspänningsställverk eller kanske till och med nätstationer. Du är van vid att läsa teknisk dokumentation och har en förståelse för kostnadskalkyler. Din datorvana är god och du är bekväm med att både tala och skriva på svenska och engelska då vi har säljare i Sverige, Danmark och Finland.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss, att du är engagerad och har ett eget driv. Vi tror att vår nya kollega är en person som trivs i en roll som skapar möjlighet att ta egna initiativ och att vara proaktiv. Du gillar att samarbeta samt skapa struktur och rutiner, att du är kommunikativ ser vi som en självklarhet.
Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023.
Motivationen som följde med utmärkelsen känns fin i både hjärta och mage: Holtab är en spännande och engagerad arbetsgivare som gör ett exemplariskt employer branding arbete. Samarbete med inspirerande personer, skolor och universitet lockar unga talanger till Holtab och en stor bredd av karriär- och utvecklingsmöjligheter tror vi gör att de stannar. Hållbarhet genomsyrar både företagskulturen och företaget i stort. En mycket attraktiv arbetsgivare!
Det här kan vi erbjuda dig
Tjänsten är tills vidare och på heltid. Vi erbjuder även möjligheten att jobba viss del av tiden på distans. Vi ser helst att placeringsorten är Tingsryd, men är öppna för en dialog då vi har kontor på flera orter i landet, från Skåne till Västernorrland.
När du börjar hos oss kommer du att få en väl planerad introduktion för att du på bästa möjliga sätt ska komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder stora möjligheter till utveckling i en stimulerande arbetsmiljö där du själv får vara med och påverka din vardag.
Vill du veta mer och ansöka?
Kontakta gärna rekryterande chef Linus Olofsson på telefon 072-387 22 40 eller personalchef Pernilla Sundén på 070-148 00 30.
Vi är nyfikna på dig och gör löpande urval vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt men senast 31 mars 2023.
Välkommen med din ansökan!