Home based Norsktalande kredithandläggare till American Express

Home based Norsktalande kredithandläggare till American Express

Arbetsbeskrivning

Är du norsktalande och vill göra karriär på American Express? Vill du arbeta home based samtidigt som du levererar toppklassig service och dessutom få värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande företag? Då ska du inte missa denna chans att få utvecklas både professionellt och personligt. Ta chansen och vässa ditt CV ytterligare, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för American Express räkning en strukturerad norsktalande kredithandläggare med stort servicefokus. Tjänsten är home based och innebär att du kan bo och jobba från var som helst i Sverige. American Express ordnar ett hembesök med ergonomispecialistför att kontrollera att ergonomikrav uppfylls i hemmakontoret. Utöver det står American Express för nödvändig kontorsutrustning, brandsläckare/brandfilt samt månadskostnaden för internet till hemmet. Vi letar efter dig som gillar dagliga utmaningar, drivs av mål och vill vara en del av ett mångsidigt, högpresterande och servicefokuserat team. Du kommer hantera både norska och svenska samtal, viktigt att du är flytande i både tal och skrift i det finska språket, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Detta då det används i det dagliga arbetet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos American Express. Uppdraget kommer att vara på heltid och det kommer finnas goda möjligheter att bli överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.



Du erbjuds


* Möjligheten att vara en del av ett globalt företag
* Hembesök med ergonomispecialist samt nödvändig kontorsutrustning, brandsläckare/brandfilt samt månadskostnad för internet till hemmet
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner under hela uppdraget


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att ringa utgående samtal till kunder, men du kommer dessutom att ha hand om inkommande samtal och övrig administration. American Express ger dig en introducerande utbildning och därefter ingår du i kreditavdelningen som arbetar för att nå företagets högt uppsatta mål.

Du kommer till exempel att


* Kontakta kortkunder som är sena med sina betalningar
* Informera kunderna om deras situation och lägga upp en plan för hur de ska gå vidare
* Göra kreditrelaterade bedömningar av kortkunders spenderingsmöjligheter
* Hantera höjning/sänkning av kreditgränser


Utvecklingsmöjligheter: Du får chansen att utvecklas både professionellt och personligt, i rollen får du kontinuerlig coaching för att lyckas på bäst sätt. Du får med dig erfarenhet från ett av världens mest respekterade varumärken och skriftliga rekommendationer vid avslutat konsultuppdrag.

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det norska språket på modersmålsnivå i både tal och skritft
- Har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift

Det ses som starkt meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av service och har ett brinnande intresse av kundservice
* Har vana av att arbeta med telefonen som arbetsverktyg samt har datavana
* Har en god analytisk förmåga
* Är säker i utmanande kundsituationer


Som person är du:


* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Noggrann
* Resultatinriktad


Vidare är du engagerad och strukturerad och har skinn på näsan då du ständigt kommer att jobba mot högt uppsatta mål. Vidare är du en självgående och ansvarstagande person som trivs med en varierad arbetsbelastning.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Placering: Remote / Home based


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resor. American Express har gjort skillnad i människors liv i över 160 år och stöttat dem i stora och små ögonblick, beviljat tillgång, verktyg och resurser för att ta sig an sina största utmaningar och skörda de största belöningarna. Läs mer om American Express och deras verksamhet här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024