OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Göteborgs Vandrarhem/Hostel är ett mysigt och genuint hostel lokaliserat centralt, ca 10 minuters promenad från Korsvägen nära Lisebergs södra entré. Våra gäster är allt från enskilda resenärer till grupper på upp till 200 personer i alla åldrar. Vi erbjuder rum, frukost och städning. Vandrarhemmet fick 2019 en ny ägare och förändringar sker just nu, och kommer att fortsätta ske!
Din profil
Är du en serviceminded och affärsdriven person som drivs av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter, möjligheten att utvecklas och att jobba i en ledarroll? Tycker du att jobbet är som roligast när utmaningen är som störst? Göteborgs Vandrarhem, ett av de största vandrarhemmen i Göteborg, går en spännande och händelserik framtid tillmötes. Vi söker nu en ny Hostel Manager som kan hjälpa verksamheten att nå nya höjder. Här får du chansen att leda en verksamhet centralt beläget i Göteborg som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och känslan av att driva sitt "egna" vandrarhem.
Du bör ha en glödande passion för att arbeta med människor. Du arbetar på ett effektivt och optimerat arbetssätt samt innehar hög förmåga att tänka och planera långsiktigt. Du älskar att bygga en stark gemenskap och att utveckla människor och verksamheter. Din serviceanda, passion och positiva energi smittar av sig och inspirerar din omgivning. Du trivs med att vara närvarande både för gäster och medarbetare. Kvalité, effektivitet och glädje är starka drivkrafter hos dig. Som ledare är du prestigelös, engagerad, tydlig och inkluderande samt känner dig trygg i dig själv och kan fatta beslut. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och du är affärsmässig och driven i din yrkesroll. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, stresstålig & att du motiveras av att ta eget ansvar och få ha stora chanser att påverka och utvecklas.
Vad innebär jobbet som Hostel Manager?
Som Hostel Manager kommer du att agera som hjärtat i verksamheten och se till att samarbetet fungerar väl mellan alla delar externt och internt. Du kommer att ansvara för planering och utveckling av verksamheten med att stärka företagets position på marknaden såsom att utveckla företagets erbjudande, identifiera nya marknader och leda det dagliga arbetet i verksamheten. Du kommer verka i sociala medier, arbeta med prissättning och ständigt vara aktuell är viktiga delar som genererar nya gästgrupper.
Du kommer till exempel att:
Ansvara för att den dagliga driften av verksamheten och bemanning fungerar.
Arbeta med strategiska frågor som påverkar att ”produkten” håller bästa möjliga kvalitet och arbeta med verksamhetens riktning och intäkter och lönsamhet.
Ansvara och utveckla administrativa rutiner både rörande reception och back office så som fakturahantering, prissättning (Revenue management), statistik, rapporter, kontakt med samarbetspartners & leverantörer.
Ansvara för personalfrågor, löneadministration, schemaläggning, bemanning & löpande delegera arbetsuppgifter till övriga medarbetare.
Arbeta med verksamhetsplanering & utveckling, rutiner, budget, säkerhetsfrågor som larm, brand låsningsrutiner och ekonomi & betalningar.
Arbeta strategiskt med event, organisationer och företag för att öka beläggningsgraden.
Arbeta med in- och utcheckning, hantering av telefonväxel, mail, bokningar, kassa, service, beställningar, och vid behov städ & vaktmästeri.
Ansvar & bemanning av vår så kallade ”jour-telefon” utanför dina ordinarie arbetstider dagtid och planerade helger.
Introduktion & upplärning av nya medarbetare.
Driva exponeringen och kommunikation på webbplats och webbexponeringar som sociala medier, hemsida & tredjepartskanaler.
Gästnöjdhet & gästrecensioner. Ansvar för recensionerna på Booking.com, Expedia.com & TripAdvisor. Generellt höja nivån på omdömen och recensioner löpande.
För att trivas i rollen som Hostel Manager är det viktigt att du som person är prestiglös och flexibel på så sätt att du vid behov får rycka in och vara kunnig i alla sysslor såsom reception, bokningar, revenue management, städ, frukost och tvätt.
Kvalifikationer:
Goda språkkunskaper, du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Har flera års dokumenterad vana och erfarenhet av arbete i hotellreception.
Har erfarenhet av att arbeta i hotell-, samt bokningssystem.
Har tidigare erfarenhet i en ledarroll.
Serviceminded
God datorvana & administrativ förmåga