OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Göteborgs Vandrarhem/Hostel är ett mysigt och genuint vandrarhem lokaliserat centralt, ca 10 minuters promenad från Korsvägen nära Lisebergs södra entré. Våra gäster är allt från enskilda resenärer till grupper på upp till 200 personer. Vi erbjuder privata rum, frukost och städning. Vandrarhemmet fick 2019 en ny ägare och förändringar sker just nu, och kommer att fortsätta ske!
Din profil
Är du en person som drivs av god service och som tycker om att ha ett arbete med breda och varierande arbetsuppgifter? Arbetar du inom hotell/ reception och är redo för din nästa utmatning? Läs gärna vidare…
Göteborgs Vandrarhem, ett av de största vandrarhemmen i Göteborg, går en spännande och händelserik framtid tillmötes. Vi söker nu en ny Hostel Manager som kan hjälpa verksamheten att nå nya höjder och samtidigt gå in med känslan av att driva sitt ”egna” Hostel.
Du bör ha en passion för att arbeta med människor. Du arbetar på ett effektivt och flexibelt arbetssätt, samt innehar förmåga att tänka och planera långsiktigt. Du brinner för att att bygga gemenskap och goda relationer både till kollegor, gäster & externa parter. Du trivs med att vara närvarande både för gäster och medarbetare. Som ledare är du prestigelös, engagerad och inkluderande. Du har inga problem att tänka utanför boxen och att fatta egna beslut.
Vidare bör du vara en person som vill utvecklas, drivs av att göra skillnad på din arbetsplats samt värderar att kollegor & gäster har en bra upplevelse av verksamheten du representerar.
Vad innebär jobbet som Hostel Manager?
Som Hostel Manager kommer du att agera som hjärtat i verksamheten och se till att samarbetet fungerar väl mellan alla delar externt och internt. I rollen är du operativt ansvarig för verksamheten, personalen och den dagliga driften. Du ser till att det ”dagliga” alltid fungerar och att alla avdelningar på vandrarhemmet är bemannade och sköts väl. Du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Rollen innebär att du är den ansvarige & närmste chefen till dina kollegor på plats. Rollen är både operativ & administrativ.
Du kommer till exempel att:
Ansvara för den dagliga driften av verksamheten.
Ansvara och utveckla rutiner både rörande reception, Back Office, frukost och Housekeeping.
Vara med och utveckla rutiner, budgetuppföljning, säkerhet, beläggningsgrad & intäkter.
Arbeta i receptionen med in- och utcheckning, hantering av telefonväxel, mail, bokningar, kassa, service, beställningar, och vid behov städ & vaktmästeri.
Bemanning, schemaläggning & personalfrågor
Ansvara, delta & bemanna i vår så kallade ”jour-service” utanför dina ordinarie arbetstider.
Introduktion & upplärning av nya medarbetare.
Driva exponering och kommunikation på webbplatser som sociala medier, hemsida & tredjepartskanaler.
Gästnöjdhet & gästrecensioner.
För att trivas i rollen som Hostel Manager är det viktigt att du som person är prestigelös och flexibel, du kan vid behov får rycka in på alla vandrarhemmets avdelningar.
Kvalifikationer:
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av hotellbranschen. Vi ser det som en stor fördel med erfarenhet av arbete i hotellreception.
Serviceminded
God datorvana & administrativ förmåga
Meriterande:
Arbete som ”supervisor”/ ”shift-leader” eller annan erfarenhet av ansvar från hotellreception.
Har erfarenhet av att arbeta i hotell-, samt bokningssystem
Har tidigare erfarenhet i en ledarroll.
Arbetstider:
Heltid, 100%
Start omgående, när vi hittat rätt kandidat
Vardagar, inplanerade helger
Varierande arbetstider
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi lägger stort vikt på personlig lämplighet.