OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik Besöksservice AB erbjuder mat, logi och konferens i en unikt bevarad bruksmiljö med målet att ge Sandviks anställda och deras gäster service i världsklass. Hos oss arbetar idag 35 personer och i vår verksamhet ingår Bruksmässen, Bruksgården, Conference Center, Lägenhetsservice, Hedåsen Herrgård och Guideverksamhet.
Vi söker nu en Hotel & Conference Manager med internationell erfarenhet och hög servicekänsla till vår verksamhet i Sandviken.
Arbetsuppgifter
Som Hotel & Conference Manager är du operativt och ekonomiskt ansvarig för Bruksgården Hotel, Conference Center, Guideverksamheten och Lägenhetsservice. Du planerar och utvecklar verksamheten samt leder och fördelar arbetet bland dina medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och samordna Sandvik Hotel & Conferenceservice i samråd med övriga delar av Sandvik Besöksservice AB, ansvara för verksamhetens personal inklusive fackliga avtal, skapa och genomföra en bemanningsplan inom ansvarsområdet samt introducera nyanställda.
Vidare ansvarar du för organisations- och personalutveckling, att säkerställa mål- och resultatuppföljning, budgetarbete och uppföljning samt tillkommande administration (fakturering, offerter etc.). Du arbetar aktivt och innovativt för att kontinuerligt utveckla verksamheten. Vid behov bistår du även den operativa personalen med dagligt praktiskt arbete och du ingår i ledningsgruppen för Sandvik Besöksservice.
Din profil
Vi söker dig med lägst en utbildning på gymnasienivå inom ekonomi, hotell-och restaurang eller liknande. Du har minst fem års erfarenhet av att driva och utveckla liknande verksamhet, samt erfarenhet från personalledning och serviceyrket. Vidare har du en god estetisk förmåga och kunskap inom företagsekonomi och alkohollagstiftning. Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsten, och vi ser gärna att du behärskar ytterligare något språk. Körkort krävs.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är en ordningsam och strukturerad lagspelare som tycker om problemlösning och att samarbeta med andra för att komma fram till kreativa lösningar. Du har ett starkt kundfokus, är resultatorienterad och har förmågan att ta beslut när det krävs. Rollen som chef ställer höga krav på dina ledaregenskaper; du är lyhörd och kan på ett naturligt sätt skapa ett förtroendefullt samarbete men även inspirera och motivera dina medarbetare till att tillsammans skapa laganda och engagemang för att nå verksamhetens mål. Du har även ett intresse för att utveckla både verksamheten och dina medarbetare samt en god förmåga att implementera, driva och genomföra förändringar.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sophie Resare, rekryterande chef, 026-26 13 04
Fackliga kontaktpersoner
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Glenn Holm, Ledarna, 026-26 38 09
Maths Scherman, Akademikerföreningen, 026-26 67 34
Välkommen med din ansökan senast 2015-04-17. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 337841.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747