Hotel Manager

Hotel Manager

Arbetsbeskrivning

HOTEL MANAGER TILL CLARION HOTEL DRAKEN

2023 tänder vi eld på Göteborg när Hotel Draken vaknar på Järntorget. Det här blir stadens nya spektakulära kulturscen till mötesplats med 34 våningar, 474 rum och 13 mötesrum. Draken som är över 100 meter hög blir Göteborgs högsta hotell och här bjuder Skybaren och Restaurangen på en magnifik utsikt. Biografen, Biblioteket, Drakens Spa och Vågen kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på oavsett anledning.

Det är äntligen dags att starta rekryteringen av medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?

Just nu söker vi en driven och passionerad Hotel Manager till att leda och utveckla personalen och servicen i hotellet. Insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Hotel Manager jobbet är inte bara ett jobb. Hos oss är det en livsstil.

Formellt ansvar ligger för närvarande över avdelningarna (Reception, SPA, Städavdelningen, konferens och bokning), men du som har jobbet är navet i väldigt mycket av det som händer på och runt hotellet. Detta ställer krav på ett helhjärtat engagemang, en extraordinär personlighet och att du har bred och djup kompetens gällande hotelldrift.

Du kommer att ingå i hotellets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD.

Vill du bli en del av vår framtid i Göteborg? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.

I tjänsten ingår bland annat:

• Personal och resultatansvar för ovanstående avdelningschefer / funktioner, vilket innebär utbildning och vidareutveckling av personal, rekryteringar och att rätt verktyg finns för att nå uppsatta mål
• Förväntas delta operativ i driften på tilldelade avdelningar.
• Klagomålshantering avseende hotellet på vägnarna av organisationen
• Resultatansvar för avdelningarna / funktioner.
• Ansvar för att en hög service- och kompetensnivå upprätthålls på egna avdelningarna
• Tidrapportering / löneredovisning till ekonomiavdelning.
• Innefattar Duty (jourtjänstgöring) enligt schema.
• Att tillsammans med GM ansvara för investeringar i hård- och mjukvaror på hotellet såsom utbildning för personal samt investeringar / renoveringar av hotellet.
• Att hålla veckovisa driftmöten.
• Att tillsammans med avdelningschefer ombesörja för att kvalitén i hotellet gällande städning, ordning och reda hålls.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?

Sök innan sista ansökningsdag

Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Draken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Liknande jobb


4 november 2024

31 oktober 2024