OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICG Sverige AB är en servicekoncern som omsätter runt 65 Mkr och har över 100 anställda i Sverige och Norge. Bolaget levererar FM-tjänster inom lokalvård, vaktmästeri, fastighetsskötsel, receptionister, tryck & profil, dryckesmaskiner, matmaskiner mm.
Verksamheten växer kraftigt sedan starten 2010 och för att möta upp den höjda efterfrågan på våra tjänster rekryterar vi nu en Housekeeping Manager/Hotellansvarig som kommer vara ansvarig att driva en helt ny del av vår verksamhet - hotell och stugservice.
Är du en relationsskapande, resultatorienterad ledare med erfarenhet av hotell och housekeeping? Vill du vara med på bolagets resa och vara en viktig faktor för bolagets framtida tillväxt? Då är du kanske vår nya kollega!
Tjänsten är en hybrid tjänst vilket innebär att du kan utgå ifrån Stockholm/Dalarna. Verksamheten finns i Idre där du även kommer vara på plats en hel del.
Om tjänsten:
Som Hotelansvarig kommer du projektleda och starta upp bolagets framtida Housekeeping-verksamhet. Du driver projekt och stöttar arbetsledare och teamledare. Som hotellansvarig är du ytterst ansvarig för verksamhetsdelen Housekeeping med resultat- och personalansvar. Du verkar för att kvalitetssäkra verksamhetens alla delar. Du leder chefer och coachar dessa dagligen i sitt arbete i frågor kring kvalitet, utveckling, personal och resultat.
Din profil:
Du bör därför vara kreativ och drivas av att snabbt hantera oförutsägbara situationer då ingen dag är den andra lik. Du gillar att driva projekt och är inte rädd för att ta dig an tuffa utmaningar. Du är en doer och får saker och ting att hända. Vidare behöver du även ha goda ekonomiska kunskaper och vana att arbeta med budget.
På ICG försöker vi tänka nytt och vill utmana både branschen och oss själva, därför vill vi att du gillar utmaningar och motiverar dina medarbetare att hela tiden utvecklas och tänka nytt. Du kommer att omge dig med riktigt duktiga kollegor och medarbetare, så för att utvecklas gäller det att tänka utanför boxen.
Vi jobbar med moderna verktyg och du behöver därför ha god datavana. Du har tidigare erfarenhet att hotellbranschen, gärna från Housekeeping eller som hotellchef. Utbildning inom SRY, PRYL eller INSTA 800 är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av MyScore och Tengella är det ett plus, men inget krav.
B-körkort är ett krav.
Om verksamheten
ICG är ett av Sveriges snabbast växande företag inom tjänstebranschen. Vi har siktet inställt på fortsatt tillväxt med lönsamhet och söker en relations- och affärsdriven person som vill vara med på vår resa.
ICG grundades 2010 och har snabbt blivit ett av Sveriges snabbast växande företag och sysselsätter idag över 100 anställda i Sverige och Norge. Bolaget har genom åren fått fina utmärkelser såsom Gasell och Veckans affärer – Sveriges 508 superföretag! Bolaget ska nu utvecklas från att vara ett lokalvårdsföretag till att leverera ett helhetskoncept inom facility management.
Precis som våra kunder har höga krav på oss, har vi höga krav på oss själva. Vi är idag certifierade för kvalitet, miljö och arbetsmiljö enligt ISO 9001, 14001 och 45001.
Vid frågor angående tjänsten, kontakta hanna@icleangreen.se
Låter detta intressant? Tveka inte att söka redan idag!