OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotellchef / Affärsutvecklande projektledare
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag som finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt. Vi ägs av Chalmers Studentkår och går därför till jobbet i syftet att skapa nytta och service för dem!
Denna roll är en kombinerad tjänst där du del av din tid under året kommer att arbeta och ansvara för vårt nytillskott inom koncernen ”Holterman Hostel”. Hostelverksamheten är öppen endast under sommartid där vi har uppdraget av vårt systerbolag Chalmers Studentbostäder att bedriva försäljning, bokning och bemanning gentemot turister som besöker Göteborg på sommaren! Resten av tiden under året driver man självständigt projekt som vi i den strategiska ledningsgruppen har identifierat och som ska genomföras.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;
Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Om rollen
Hotelldelen innebär arbete viss del av året med att sätta upp relevanta bokningskanaler för Hostel Holterman och därefter bedriva den dagliga bokningsverksamheten vilket innefattar Revenue management, bevakning av beläggning och allotment i diverse försäljningskanaler, hantering av inkommande bokningsförfrågningar och hantering av merförsäljning och förändringar via tfn eller mejl. Du arbetar självständigt i detta efter uppsatta mål.
Du rapporterar till Vice VD och ingår i den strategiska ledningsgruppen.
Resten av tiden är du en resurs i den strategiska ledningsgruppen och jobbar bolagsövergripande, vilket innebär att självständigt driva projekt i ex ombyggnad av stora lunchrestauranger, konceptualisering av mindre caféer, utveckla befintlig organisation genom att stötta med rätt kompetens och resurser beroende på vad organisationen behöver stöd med.
Du ingår i staben till båda vice vd:ar och kan vid vissa tillfällen rapportera till båda två.
Uppgifter:
· Ansvara för uppsättning av Holterman Hostel i relevanta säljkanaler
· Ansvara för koordinering av marknadsföring via egen hemsida, ev. sociala medier samt ovan säljkanaler
· Ansvara för uppsättning av Utbud och Merförsäljningsartiklar i Holterman Hostel.
· Hantera inkommande samtal och mejl till Hostelverksamheten
· Ansvara för Revenue management inom satt ramverk samt bevaka beläggningsläge och vidta åtgärder för att nå målsättning kring omsättning och beläggning.
· Ansvar för offert och bekräftelsehantering samt betalning.
Kvalifikationer
Du har dokumenterad erfarenhet från liknande bokningsroll inom ett hotell, meriterande om du har tidigare erfarenheter av att arbeta i bokningssystemet Comers samt arbetat med booking.com, Hotels.com etc.
Vi ser att du har en relevant utbildning och/eller erfarenhet inom Revenue management och därmed har kunskapen kring hur man effektivt kan arbeta med detta för att uppnå resultat!
Du har stor erfarenhet av utveckling av koncept inom restaurang och café och du har också skapat dig en bra uppfattning genom dina tidiga roller vad som är engagemangsdrivande i ett stort bolag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid förmågan att hantera uppdraget självständigt! Du bör därför vara trygg i att hitta lösningar på utmaningar själv. Vi ser dig som en expert som ska berätta för oss hur du planerar att utföra ansvarsområdet.
Du förstår snabbt rutiner och är van vid att arbeta detaljerat och med många olika typer av bokningar i gång samtidigt. Du har förståelse för att du är en del av en helhet, med det menar vi att det DU gör genererar antingen framgång eller utmaningar för dina kollegor i arbetet att skapa upplevelsen för gästen.
Som person tror vi att du är en behaglig, förtroendeingivande och rådgivande person med förmågan att prioritera ditt arbete väl och självständigt. Du är en person som gillar omväxling, är prestigelös utifrån att du ser värdet i att få att engagera rätt personer vid rätt tidpunkt för de olika projekten.
Stor vikt lägges vid personlig lämplighet.
Ansök via mail på rekrytering@chalmerskonferens.se
Skriv ”Bokning Holterman Hostel 2022” i ämnesraden. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan
Anställningsform
100% tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Tjänsteman
Lön & Tillträdesdatum
Enligt överenskommelse
Kontaktperson
Isabell Dagman – Kardell isabell.dagman@chalmerskonferens.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Köksmästare Johan Edwardsson
Marcus Danielsson
031-7723921
Driftschef Linda Fahlman
031-7723919
Ass.Restaurangchef Maria Liljered Hansson
031-7723952
Köksmästare Anders Holm
Driftschef Linda Fahlman
Köksmästare Peter Olsson
Köksmästare Peter Olsson
031-7723955