OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en jordnära person med höga ambitioner? Vill du jobba på ett värderingsstyrt bolag som är både stort och familjärt samtidigt? Vi utvecklar ständigt vår shoppingdestination och bygger nu ett nytt hotell som ska invigas hösten 2022. Vi söker dig som vill anta utmaningen att leda och utveckla vår hotellverksamhet framåt. Sök jobbet redan idag!
Om vår kund
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. För att skapa bästa möjliga shoppingupplevelse för våra besökare erbjuder vi ett brett utbud av olika övernattningsmöjligheter såsom hotell, motell, stugby, camping och ställplats. Under högsäsong arbetar 2000 personer inom våra olika affärsområden. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet.
Dina arbetsuppgifter
Som Hotellchef hos oss kommer du att ha det övergripande ansvaret för vår hotellverksamhet. Vi bygger just nu en större hotellbyggnad som ska invigas hösten 2022. Du kommer därför att komma in i ett spännande skede och få vara med och starta upp en ny verksamhet. Vårt nya hotell kommer att erbjuda 266 rum, två restauranger, fler konferensrum och ny lobby/reception.
Du leder och fördelar arbetet och arbetar både operativt med att kvalitetssäkra den dagliga driften och strategiskt genom att planera för utveckling och förbättringar. Du ansvarar för att upprätthålla det goda värdskapet och skapar förutsättningar för att tillsammans med alla medarbetare erbjuda en gästupplevelse som överträffar förväntningarna. I rollen ingår ansvar för arbetsmiljö, brandskyddsarbete och kvalitetssäkring av drift- och underhåll. Du följer och rapporterar nyckeltal, säkerställer att verksamheten följer Hotellets konceptbeskrivning och ansvarar för budgetuppföljning.
I vårt affärsområde ”BO” igår även camping och stugby och du har ett nära samarbete med verksamhetens övriga chefer. Vi är en del av bolaget Gekås Ullared där flera stabsfunktioner stöttar med expertkompetens. Du kommer därför att ha regelbunden kontakt och vara delaktig i eller driva projekt tillsammans med t ex HR-, ekonomi-, IT, marknad- och drift- och underhållsavdelningen. Tillsammans med vår försäljningschef och externa samarbetspartners arbetar du kreativt och strategiskt med att ta fram erbjudanden och prisoptimera för att nå en god lönsamhet.
I tjänsten ingår övergripande personalansvar för upp emot 100 medarbetare under högsäsong och direkt personalansvar för 3 arbetsledande chefer. Du rapporterar till Affärsområdeschefen för våra boenden.
Din profil
Vi söker dig som har tio års erfarenhet av en ledande befattning inom tjänstesektorn, varav flera år i en hotellverksamhet. Du har en relevant högskoleutbildning och grundläggande kunskaper i företagsekonomi och arbetsrätt. Det är meriterande om du har kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskyddsarbete, projektledning och revenue management.
För att trivas hos oss och lyckas i rollen behöver du vara en jordnära person med höga ambitioner. Du känner dig hemma i vår miljö, har en prestigelös och ödmjuk inställning till operativa uppgifter men samtidigt en strävan att ständigt utveckla verksamheten framåt och uppnå nya, ambitiösa mål. Eftersom vi arbetar med service och tempot under vissa perioder är högt så det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad, men du får samtidigt vara med och bygga struktur och långsiktiga processer.
Som ledare är du engagerad, motiverande och lyhörd. Du har en god förmåga att kommunicera med tydlighet, att skapa goda förutsättningar för samverkan mellan olika intressenter och att agera diplomatiskt.
Du har god datorvana, B-körkort och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Hos oss kommer du att arbeta i affärssystemet Spectra.
Vi erbjuder dig en spännande utmaning där du får möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Gekås är ett stort företag som ändå känns litet och familjärt. Vi har en platt organisation med korta beslutsvägar, ett handlingskraftigt ledarskap och en ägare som återinvesterar i verksamheten. Att arbeta hos oss ger glädje och energi, vi har en god lönsamhet och en mycket hög gästnöjdhet.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-05. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Skärström på tel 0709-64 49 71.
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Våra värdeord genomsyrar vårt arbete: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga, som tillsammans bildar G.U.L.D. - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt av Gekås.