OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Receptionist/bokare till Kämpasten i Sigtuna
På Kämpasten möts hela världen
Kämpasten är en förstklassig konferensanläggning vid Mälarens strand i Sigtuna, ca 20 minuter från Arlanda och 40 minuter från Stockholm City. Kämpasten byggdes för att skapa bästa möjliga miljö för Handelshögskolan i Stockholm Executive Educations utvecklingsprogram för chefer och ledare. Varje år tillbringar hundratals svenska och internationella företagsledare tid här och idag välkomnar vi alla företag att mötas och konferera hos oss.
För oss är det viktigt och självklart med ett gott värdskap, mat och dryck av högsta klass, miljöarbete samt säkerhet för våra gäster. Vi erbjuder 5 konferenslokaler, 19 grupprum 2 matsalar och 116 enkelrum. Här finns de optimala förutsättningarna för möten och nätverkande i en atmosfär som syftar till att skapa en vistelse av yppersta klass. Kämpasten ägs av Handelshögskolan i Stockholm Executive Education och drivs av Sodexo sedan 2008.
Nu söker vi en receptionist/bokare med känsla för gästfokus och värdskap
Då receptionen är Kämpastens hjärta och en naturlig samlingsplats handlar din roll ytterst om att skapa ett gott mottagande och möta våra gäster på ett professionellt och personligt sätt. Dina arbetsuppgifter kommer att vara sedvanliga receptionsuppgifter såsom in- och utcheckning, gästservice av diverse slag, kassahantering, besvara mail och telefonsamtal etc.
Tjänsten innebär även en del bokningsuppgifter i form av att ta emot och besvara förfrågningar, ta kontakt med kunder och detaljplanera konferenser och då givetvis arbeta med merförsäljning. Du kommer även arbeta med uppföljning efter konferensens slut och fakturera på kundsidan. Arbetstiden är vanligtvis förlagd måndag till fredag och två kvällar i veckan.
Vid kvällstjänstgöring ansvarar du för att hålla rent och snyggt i konferenslokaler, runt kaffebufféer i lobbyn och allmänna ytor i kursbyggnaden.
Vi söker dig som...
Har erfarenhet av reception-, boknings- och konferensarbete.
Vill arbeta på en hög servicenivå där du sätter gästen i fokus – alltid!
Är flexibel, lyhörd, utåtriktad och kvalitetsmedveten.
Har god kommunikationsförmåga.
Motiveras av försäljningsarbete.
Är strukturerad och noggrann samt förstår vikten av att följa rutiner.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
Är van dataanvändare, gärna med erfarenhet från bokningssystem. HotSoft är meriterande.
Visar engagemang och arbetsglädje och har en vilja att utvecklas. Du kommer arbeta i ett team med höga ambitioner så din inställning till ett gott värdskap är viktig för att passa in hos oss.
Har körkort eftersom vi ligger i utkanten av Sigtuna.
Anställning:
Fast anställning på heltid.
Lön enligt överenskommelse.
Observera att vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vid frågor angående tjänsten kontakta Birgitta Persson, receptionschef, 08-592 585 93, birgitta.persson@sodexo.com
Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,