OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Receptionist, 75% tillsvidare
Företaget...
Åkerblads är ett Hotell & Gästgiveri är ett hotell beläget i vackra Tällberg, Dalarna. Hotellet har sedan 1400-talet varit i familjen Åkerblads ägo och idag arbetar 19:e-22:a generationen Åkerblad med ett starkt team för att ge gästen en upplevelse utöver det vanliga.
Upplevelser är vad vi förmedlar gästen, från det att hon checkar in tills dess att hon längtar tillbaka till Siljans glittrande vatten.
Vi försöker att vara unika med vår produkt och kanske är det därför hotellet idag har 73st. unika och personligt inredda rum. Restaurangen arbetar med lokalt producerade råvaror och personliga smaker, för såväl konferensgäster som för weekendgäster.
Hotellet är idag klassificerad med fyra stjärnor och har siktet inställt på ständig utveckling där kvalité är en av hörnstenarna.
Dina arbetsuppgifter...
Som receptionist arbetar du i hotellets reception och är företagets röst/ansikte mot våra gäster. Du och dina kolleger har god insyn i bokningsläget och ansvarar för att konferens-, grupp- och privatbokningar sker professionellt. Du arbetar tillsammans med teamet i receptionens alla förekommande arbetsuppgifter. Receptionsteamet arbetar inte bara nära ägarfamiljen utan även nära hotellets avdelningschefer, helt enkelt spindeln i nätet. Om du har erfarenhet av bokningssystemet Jupiter är det meriterande, dock ej ett krav. Dina arbetstider är varierande av både tider och dagar. Hotellets reception har öppet alla vecko/helgdagar dock inte öppet nattetid.
Kompetensprofil...
Vi ser att du har en god erfarenhet från hotell/receptionsarbete. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga språk ser vi som meriterande. Det viktigaste för oss är att vi finner rätt medarbetare och vi tror att du känner igen dig i följande; Du är strukturerad, flexibel och bra på att ta initiativ. Du känner stort ansvar för att mötet mellan dig och gästen är professionell och personlig. Du är nyfiken, har tålamod och en lösningsorienterad attityd, dessutom har du alltid ett glatt humör och en stor portion sunt förnuft. Du skapar engagemang, glädje & stolthet och dina medarbetare respekterar dig för att du är omtänksam och driven.
Information...
Stämmer ovanstående in på dig är det just dig vi söker. Tjänsten och eventuell upplärning ställs till förfogande från 1september men tillsätts enligt ö.k. dock senast 15oktober. Det viktigaste för oss är att vi finner rätt medarbetare och därför är vi flexibla i startdatumet.
Vi tillämpar intervjuprocessen löpande, tjänsten kan därmed tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Ni sänder Er ansökan till oss via mail, moten@akerblads.se, vid frågor som berör tjänsten är Ni varmt välkomna att kontakta Rosanna Åkerblad, hotellchefpå +46 (0)247-508 00.
Vi ser att Ni sänder Er ansökan till oss snarast möjligt pga den korta ansökningsperioden.
Varmt välkommen med Er ansökan och hoppas Ni kommer att trivas i vårt team.