OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Join us in doing good, playing hard, pushing boundaries and having fun!
At Houdini, every day is a chance to flip the script. To challenge the norm of the industry, to be part of the solution rather than the problem. Never settle for good enough, being part of the bigger vision; to offer people the maximum experience, with zero impact. Creating products above and beyond expectations enabling our end users to focus fully on their experience in the great outdoors.
Houdini är ett outdoor-företag som grundades i Stockholm 1993 och är baserat i Finnboda Hamn i Nacka. Vi är en grupp vänner med visionen att allt vi gör är grundat i våra värderingar: Do good, play hard, push boundaries, have fun! Letar du efter ett roligt, utmanande och passionsdrivet jobb och vill följa med i vårt uppdrag att förändra outdoor-branschen från grunden? Brinner du för hållbarhetsfrågor? Anser du att kundservice är hörnstenen i ett företag? Älskar du friluftsliv och utomhussporter? Fantastiskt! Då kan du vara den vi söker.
Om rollen
Du blir en viktig del av vårt customer service team. Du jobbar till stor del med support inom wholesale gentemot våra B2B-kunder. Du kommer att sköta de dagliga kundtjänstuppgifterna tillsammans med resten av teamet samt att ägna en del av din arbetsvecka åt att vara med och utveckla och driva customer experience-agendan framåt för Houdini Sportswear. Vi strävar efter att effektivt hantera våra kunders förväntningar, intressen och ge dem en kundupplevelse utöver det vanliga.
Exempel på arbetsuppgifter
• Ansvara för alla orderdataflöden (DTC och B2B)
• Kommunikation med våra kunder för att säkerställa smidig drift av orderflödet och hålla dem informerade om t.ex. leveranstider
• Ansvara för prislistor i vårt system
• Kontakt med ekonomiavdelningen angående eventuella felsökningar och justeringar i orderflöden
• Arbeta tillsammans med det kommersiella teamet och ta fram tillförlitlig rapportering vad avser orderflöde och transaktioner
• Internsupport i vårt affärssystem
• Agera backup till vårt logistik-team (Back Office)
• Utnyttja ditt problemlösningstänk för att effektivt förstå och felsöka kund- och systemproblem
• Identifiera ineffektivitet i processer och bidra till förbättringar
• Onboarding av nya B2B-kunder
• Stötta dina kollegor i teamet där och när det behövs
Erfarenheter och kunskaper
• Dokumenterad erfarenhet av arbete inom Customer Service, minst 2-3 år är att föredra
• Dokumenterad erfarenhet/kunskap i Excel
• Erfarenhet av Back office-arbete /orderhantering är ett stort plus
• Du har tidigare jobbat i ERP-system och dina excelkunskaper bör vara goda för att snabbt kunna hantera och känna dig bekväm i dina arbetsuppgifter
• Stort intresse av att utveckla interna processer och en vilja att vara med på en resa att ta Houdinis Customer Service till nästa nivå
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Du som person
• Öppensinnad och flexibel
• Doer-attityd där ingenting är omöjligt
• Kommunikativ och har lätt för många interna och externa kontakter
• Passionerad och engagerad i dina arbetsuppgifter, stolt över det företag du representerar
• Strukturerad och analytiskt tänkande
• En lagspelare med driv, lämplig för ett entreprenöriellt och växande företag
• Driven av att utvecklas i din roll inom företaget
Vi erbjuder dig
• Möjligheten att få jobba med och supporta stora välkända företag inom Retail
• Bra förmåner
• Möjlighet till en hybrid arbetsplats när du blivit bekväm med dina arbetsuppgifter
• Intern utveckling
Kontakt/Ansökan: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka företag och vår partner i denna rekrytering. För mer information om tjänsten eller urvalsprocessen, tveka inte att kontakta Anton Fredriksson, Infinity HR på tel: 070-3115159
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192