Housekeeper med cateringansvar till Sodexo

Housekeeper med cateringansvar till Sodexo

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vi söker efter en service minded, positiv och lagspelande housekeeper som älskar service!  
Som Housekeeper kommer du att ingå i vårt i Real Estate & Facilities team hos vår kund, ett välkänt multinationellt techbolag med vackra kontorslokaler mitt i centrala Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som housekeeper är du ansiktet utåt hos vår kund och skapar ett förtklassigt bemötande för både medarbetare och externa gäster. Dina främsta arbetsuppgifter är att:


• Ansvara för all catering till möten och events genom att ta emot leveranser, förbereda inför alla serveringar, ställa fram konferensfrukostar, luncher, fikor samt mingel, förbereda serveringsvagnar, skriva skyltar, fylla på kaffetermosar, mjölk, m.m.
• Förbereda egna yoghurtar, fruktfat, ostbrickor, fikafat, m.m.
• Fylla på kaffemaskiner, te- och kakstationer, fruktkorgar och se till att det alltid är väl påfyllt.
• Plocka undan efter alla serveringar, fylla på och tömma diskmaskiner, torka av matbord och hålla kök och sociala ytor i rent och fint skick.  
• Hålla god ordning och reda i våra förråd och koll på lagret så som kaffe/te, servetter, dryck, städmaterial, m.m. och se över vad som behöver köpas in tillsammans med närmaste chef och Event Coordinator.
• Ha ett nära och gott samarbete med vår Event Coordinator och hjälpa till att rekommendera och organisera vilken typ catering som ska beställas, stämma av logistiken kring serveringstider, serveringsplatser, ansvarsområden, m.m. God kommunikations- och samarbetsförmåga är därför väldigt viktigt då ni kommer att arbeta tätt tillsammans.
• I arbetet ingår även daglig tillsyn av kontorsytor, konferensrum, sociala ytor, toaletter, förråd, m.m. genom att plocka koppar, skräp, fylla på konferensrum med nödvändigheter, puffa till kuddar, ställa ordning kontorsstolar, osv.

Din Profil

Vi ser gärna att du har minst några års erfarenhet från restaurangarbete och/eller har arbetat på restaurang, hotell eller liknande med konferenser och catering och har god kännedom om mat, dryck och matsäkerhet. Du ska ha stor passion för service och känsla för kvalitet samt ett öga för detaljer och brinna för att utveckla gästernas upplevelse. Hos oss är kundens gästupplevelse vårt primära fokus, samtidigt som vi bryr oss om våra kollegor. Då du kommer träffa mycket människor dagligen är det viktigt att du är social, serviceminded och alltid ger det lilla extra med ett leende på läpparna. Vi träffar i genomsnitt 1500-2000 externa gäster varje månad utöver alla medarbetare på bolaget.

Som person är du en positiv glädjespridare och en lagspelare. Då vi är ett relativt litet team värderar vi lagandan och teamwork väldigt högt där vi alla hjälps åt och är snälla mot varandra. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för att alltid leverera service på hösta nivå för våra medarbetare och gäster.

Det är därför viktigt att vara initiativtagande, ansvarstagande och självgående där du själv ser vad som behöver göras samt gärna får komma med egna förbättringsförslag på hur vi kan förbättra får service.

Vidare är det viktigt att ta ägandeskap för rollen och hålla god ordning och reda runtomkring sig. Stresstålighet är också viktigt då vi ofta har flera olika möten och event som sker samtidigt och att planera och organisera sitt arbete är därför viktigt, samtidigt som vi alltid hjälper varandra.

Vi värderar personliga egenskaper högst och söker efter en person med rätt attityd, en servicestjärna som älskar att arbeta med människor, har ett glatt humör och är en fixare i naturen!

Att tala och skriva obehindrat på svenska är ett krav. Då vi dessutom arbetar i en internationell miljö är det även krav på att kunna kommunicera på engelska i tal och skrift. All kommunikation i form av menyer, skyltar, osv. är alltid skrivna på engelska.

Notera att kvällsevenemang och After Works förekommer. Vi ser gärna att man är flexibel och kan arbeta även kvällstid vid behov.

Vårt erbjudande

Detta är en spännande möjlighet där du får vara en del av ett globalt team som levererar Facility Management service över förväntan. Vi lovar dig en dynamisk och utmanande roll där ingen dag är den andra lik. Du kommer att ha en central och viktig roll där du kommer skapa många relationer med kunder och gäster.

Gå med i Sodexo och du blir en del av en världomspännande, utökad familj. Med verksamhet i 55 länder är karriärsvägarna och möjligheterna oändliga. Lagandan är stark och uppmanar människor att stanna på lång sikt. Vi har ett förmånspaket bestående av bland annat friskvårdsbidrag samt rabatter och erbjudanden på hotell.

Sodexo erbjuder våra medarbetare en volontärsdag på betald arbetstid per år i syfte att uppmuntra till att engagera sig i aktiviteter som gynnar samhället. Detta igger i linje med våra värderingar och vårt sociala ansvar som arbetgivare.

Har vi fått din uppmärksamhet?

Skicka gärna din ansökan med CV så fort som möjligt men inte senare än 2024-05-15. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

För frågor, kontakta Claudia Karlsson på claudia.karlsson@sodexo.com

Vi ser fram emot att höra från dig!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 24 maj 2024

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


22 november 2024