Housekeeping Manager

Arbetsbeskrivning

Om Hasselbacken och Pop House Hotel

Hasselbackens har de senaste 30 åren varit en sovande juvel på ett av de bästa läget i Stockholm. Nu jobbar vi på att ge tillbaka hotellet sin forna glans med över 200 års anor av fest och flärd för att återigen etablera oss som en ikon bland Stockholms nöjesnästen.

Sommaren 2020 gjorde vi en omfattande renovering av restaurangen och skapade ett helt nytt koncept. Den nya restaurangen är metaforisk en blandning av anrik royalism och punkpoppigt bus - 85 är namnet som syftar till en underliggande tanke kring planetary food.

De kommande åren kommer utvecklingen av Hasselbacken ta sin utgångspunkt i de platser som tidigare varit bebyggda och innehåller en utställningslokal, hotellrum, ett spa, ett café och en ny reception. Dessutom byggs Hasselbackens terrass om med en intilliggande scen.

Nedanför backen ligger Pop House Hotel. Hotellet ligger i ”musikens hus” där även populära ABBA The Museum ryms. Detta gör att vi har besökare från hela världen. I det nybyggda glashuset har vi live-musik och event. Pop House restaurang serverar en bistromeny med influenser från hela Europa. Här är maten alltid tillagad med kärlek och med säsongens bästa råvaror.

Vi söker nu en Housekeeping Manager som ansvarar för båda hotellen

Brinner du för service och älskar att jobba bland människor då kan detta vara något för dig. Vi söker dig som är en positiv och noggrann person och som alltid vill göra det där lilla extra för att få 100% nöjda gäster. Du är flexibel, detaljorienterad och klarar att arbeta i högt tempo. Du är en omtänksam ledare som tillsammans med dina kollegor och ditt team levererar den högsta kvaliteten av renlighet och ordning på hotellet. Arbetet består av att leda och fördela arbetet på Housekeeping och säkerställa en kontinuerlig hög nivå av service och kvalitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande yrke sedan tidigare. Arbetstiderna oregelbundna.



Arbetsuppgifterna

- Sköta den dagliga driften av städ
- Kvalitetssäkra städningen i alla utrymmen
- Schemaläggning, personalplanering & ansvar för timmar
- Rekrytering av ny personal
- Utveckla personal
- Lägga beställningar
- Attestering av fakturor
- Ansvara för sin budget




Din profil

- Du är noggrann och detaljorienterad
- Du hanterar svenska och engelska i både tal och skrift
- Du har tidigare erfarenhet av liknande yrke sen tidigare
- Du har ett genuint intresse för service - vi lägger stor vikt vid din personlighet
- Du är prestigelös och handlingskraftig
- Du har en positiv attityd som smittar av sig på andra
- Du är en ledare som arbetar nära ditt team och får de att utvecklas


Om tjänsten

Vi erbjuder en heltidsanställning. Denna tjänst ingår i kollektivavtalet mellan Visita och Unionen. Du rapporterar till Hotel Manager. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löpt ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cirkus Venues
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Chef till Arbetsmiljö

18 november 2024

12 november 2024

Miljöledningsexpert

Miljöledningsexpert

6 november 2024