OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Quality Hotel Grand i Borås är ett hotel som öppnade 1972 och med 50årig historia är vi stadens mest prominenta hotell. Under 2021 startade en omfattande renovering av hotellet som blir klart vintern 2023. Hotellet kommer då ha 219 rum, en helt ny konferensanläggning och Borås största restaurang.
Nu söker vi en Housekeeping Manager som ska i enlighet med företagets värderingar och arbetsmetoder lönsamt och kvalitativt driva företagets avdelningar för rumsstäd, lokalvård och personalmatsal. Du ska vara operativt driven och där med inte vara rädd för att ta i själv när det behövs - du är således en ledstjärna bland dina kollegor i städ teamet. Du är en glädjespridare, en inspiratör som leder med både hjärta och hjärna.
Du kommer att arbeta strikt med ledorden Kvalitet och Service. Vår ambititonsnivå är hög på Grand vilket kommer ställa krav på din förmåga att planer ditt arbete, säkerställa hög standard och kvalitet.
Rollens ansvarsområden:
• Resultat- budget och prognosansvar med analys för avdelningen
• Kvalitetsäkring av kund/gästnöjdhet, uppföljning och kvalitetskontroll.
• Personalansvar och trivsel på HK avdelningen. Utveckling av teamets prestationer, individuellt och i grupp
• Driva och utveckla miljöarbetet för avdelningen med särskilt fokus på kemikalieanvändning och sopsortering.
• Kommunicera fastställda strategier och mål inom sitt område för medarbetare.
• Planera sin arbetstid utifrån verksamhetens behov
Personspecifikationer, utbildning och erfarenhet som eftersöks:
• Flytande kunskaper i svenska samt engelska i tal och i skrift
• Strukturerad, noggrann och kostnadsmedveten
• God kommunikationsförmåga
• Flera års erfarenhet från liknande ledande befattningar inom besöksnärningen
• Utbildning inom hotelldrift eller mångårig erfarenhet.
• God datorvana. (Vi arbetar med PMI, Cenium och Alice vilket är meriterade)
Några av förmånerna som anställd hos oss:
Möjlighet att få arbeta på en populär och omtyckt arbetsplats med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och vid din sida har du oss kollegor som agerar bollplank och stöttar dig i din utveckling Vi vill att du ska må bra och trivas på Quality Hotel Grand därför erbjuder vi många fina förmåner samt sociala aktiviteter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med arbete var tredje helg. 6 månaders provanställning tillämpas. Housekeeping Manager kommer inledningsvis rapportera till VD och ingår i ledningsgruppen för hotellet.
Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdag 2022-08-31
Vi ser fram emot din ansökan!