OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Housekeeping manager – Hotel Onyxen
Vi söker en housekeeping manager som vill vara en del av ett härligt team och vara med och utveckla ett hotell i en spännande fas. Hotel Onyxen befinner sig i en fas av utveckling och du har stor möjlighet att forma housekeeping avdelningen. Vi söker någon med både vision och hög praktisk förmåga.
Stor initiativförmåga, ledaregenskaper, hög energi och problemlösningsförmåga är egenskaper vi söker. Du gillar att ha ordning och reda, är noggrann och har en god förmåga att planera, prioritera och vara flexibel då arbetet oftast sker i ett högt tempo.
Tjänsten innebär att du har fullt ansvar för personalen i vår housekeeping avdelning där upplärning, motivation, noggrannhet och hög kvalité står i fokus. Du deltar själv i den dagliga verksamheten vilket innebär även kan innebära helgjobb för att säkerställa att kvalitén håller en jämn nivå. Du motiveras av att du och din personal presterar på topp och att gästerna är nöjda. Arbetet innebär schemaläggning, uppföljning, coachning samt uppföljning av KPI ´er. Du är en viktig del av arbetslaget inom housekeeping och med din kunskap och hjälp bidrar du till att utveckla verksamheten men också teamet och medarbetarna.
Du har hög organisatorisk förmåga och håller alltid ordning och reda kring dig och ser till att gemensamma utrymmen såsom städförråd alltid är organiserade på ett sätt som förenklar och effektiviserar driften för ditt team. Du är en positiv kraft att räkna med och har en entusiasm som smittar av sig på gäster och kollegor i hela huset.
I tjänsten ingår bland annat:
• Du ansvarar för att hotellets samtliga rum och publika ytor hålls hela och rena, samt att hotellet alltid upplevs ”stylat” för våra gäster
• Du förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal
• Du arbetar aktivt med målstyrning och har resultatansvar för din avdelning. Alla på avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet
• Du har personalansvar för din avdelning vilket innebär schemaläggning, planering, upplärning, utbildning, och utvecklingssamtal
• Du driver aktivt och inspirerande kvalitetskontroll, utvecklings- och förbättringsarbete
• Etablering och utveckling av befintliga och nya rutiner
Du behärskar svenska och engelska perfekt i både tal och skrift. Erfarenhet av bokningssystemet HotSoft 8 är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. En bakgrund med personalansvar samt erfarenhet av liknande arbete är ett krav. Som Housekeeping Manager arbetar du i driften och förväntas arbeta varannan helg.
Ansökan
Skicka ditt CV och personliga via email till hotellchef Fredrik Sandquist. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
Hannah Sjöberg
031- 810845