OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster.
I koncernen finns även Hotel Tegnérlunden som är stängt pga. renovering. Beräknad att öppna igen under 2023.
Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag bo, här vill jag jobba!”
Vi behöver förstärka vårt housekeeping team med en engagerad Supervisor som vill utvecklas med företaget
Din roll är otroligt viktig då du leder det dagliga arbetet på en av hotellets absolut viktigaste och mest personalintensiva avdelning. Det arbetet som ni utför påverkar i allra högsta grad gästens intryck av oss som företag. Vi söker därför en medarbetare med passion för sitt arbete och hög yrkesstolthet.
I din roll ingår bland annat:
• Kontroll av utförd städning för att säkerställa kvalitet och standard.
• Planering för dagen för att överträffa våra gästers förväntningar.
• Beställningar av större mängder förbrukningsmaterial samt avstämning av leveranser.
• Planering för- och beställning av hotell linne
• Öppna avdelningen och fördela uppgifter till våra Housekeepers.
• Vägleda housekeepers i sitt dagliga arbete.
• Ge kontinuerlig feedback till dina kollegor.
• Stänga avdelningen för dagen.
Du…
är en strukturerad servicestjärna med sinne för detaljer och som med din positiva och serviceinriktade inställning kan leda det dagliga arbetet i att överträffa våra gästers förväntningar
• har tidigare erfarenheter från housekeeping
• har arbetslivserfarenhet av att vara i en arbetsledande position inom hotell
• älskar att ge ”det lilla extra” för gästen
• är kvalitetsmedveten, lyhörd, social och har en god samarbetsförmåga
• arbetar lösningsorienterat och initiativrikt
• kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt
• har goda datorkunskaper
Kunskaper i Visbook är meriterande men inget krav.
Vi…
erbjuder en arbetsplats med god arbetsmiljö, schysta anställningsvillkor och trevliga kollegor. Vår filosofi är att alla ska ha möjlighet att finna en bra balans mellan privatliv och arbete.
• söker en person på deltid/heltid med tillträde enligt överenskommelse
• erbjuder en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och möjligheten att vara med om en ny-öppning när vi 2024 slår upp dörrarna på vårt systerhotell.
• kommer att behandla ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
I tillägg till ovanstående omfattas samtlig personal av ett årligt vinstdelningsprogram.
Ansök idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Front of House Manager Cecilia Edholm på cecilia.edholm@birgerjarl.se
Vi hanterar enbart ansökningar via vår hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Receptionschef Ashkan Aram
08-674 18 28
Köksmästare Charlie Sollergård
08-674 18 02
Service Team manager Ashkan Aram
08-674 18 28
Service Team Manager Lisa Schröder
08-674 18 00
Lina Andersson