OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eatery har som mål att kunna erbjuda en miljö som bjuder in till möten och avkoppling såväl under som efter arbetsdagen. En plats dit man går för att äta och inspireras, antingen själv eller tillsammans med sina vänner, kollegor och affärspartners. Läs mer om oss och vårt koncept på http://www.eatery.se Eatery är en snabbt växande restaurang- och konferenskedja som i nuläget har åtta etableringar i Stockholmsområdet, i Luma Park (Hammarby Sjöstad), Kista Nod, Kista Gate, Sickla, van der Nootska Palatset, Grand Central, Gärdet och Kungsholmen.
Eatery har på kort tid etablerat sig som en modern fullserviceaktör inom restaurang och konferens samt som leverantör av måltider till offentlig sektor. Vi brinner för mat och service och har idag åtta restaurang- och konferensenheter i Stockholmsområdet samt tiotalet produktionskök för offentlig sektor. Tillagningen av mat till offentlig sektor sker i dotterbolaget Incontro där vi till hösten kommer att laga närmare 25,000 portioner mat per dag till skolor och äldreomsorg. I koncernen finns också anrika van der Nootska Palatset samt Lumafabriken som erbjuder unika miljöer för fest- och konferens. Läs mer om oss och vårt koncept på www.eatery.se.
Eatery står inför en fortsatt snabb expansion med målet att växa med minst tre till fyra enheter per år. Under året öppnas tre nya enheter, bland annat den första enheten i Skåne. Samtidigt planeras för etablering på andra orter i Sverige samt i ett nästa steg för etablering av konceptet i andra delar av Norden. Eatery har ett starkt tillväxt- och kvalitetsfokus med hög grad av digitalisering i våra processer. Under året ska ytterligare ca 100 personer nyanställas och vi stärker nu vår organisation med en driven och noggrann redovisningsekonom som vill vara med på denna spännande resa tillsammans med oss. Det kommer att vara en häftig resa i ett högt tempo och med massor av kul på vägen!
Om rollen
Som Hovmästare för tjänsten på Eatery Sundbyberg är ditt huvudmål är att leverera service i världsklass! Detta gör du genom att jobba tätt med Platschefen och leda vägen med teamet i matsalen, samtidigt som du förväntas vara en fantastisk värd som älskar människor. Du arbetar nära Platschefen och vet hur man planerar den perfekta stationen, bords planeringen och hur man placerar gäster. Du arbetar även nära servis-teamet och leder vägen, utbildar i service och anordnar säljtävlingar.
Såklart gillar du ditt hantverk och mat, dryck och människor intresserar dig! Du har tidigare arbetat som Hovmästare (minst 2år) och är du utbildad sommelier är det såklart ett plus men inget krav.
Vi erbjuder en familjär arbetsplats med glädje och omtanke!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Hovmästare arbetar du aktivt på golvet och tar emot bokningar, både över telefon, mail och på plats och ser till att servicen är på topp. Du upprätthåller en kommunikation mellan alla avdelningar så som kök, servis, ledning och gäster. Du är lyhörd och hjälper till i arbetet att föra restaurangen framåt och att behålla den kvalité och atmosfär vi skapat och skapar varje dag. Du har en stor del i att styra motivationen, stämningen och humöret i matsalen.
Du säkerställer att restaurangen håller ett bra flöde och du är kommunikationen mellan kök och servis. Du leder och fördelar arbetet i matsalen före, under och efter service. Du gör även bords- och stationsindelningar, och har avstämning med ditt team innan och efter service.
Arbetar mot verksamhetens mål vad gäller gästnöjdhet, lönsamhet och personal nöjdhet.
Du bidrar med en positiv stämning till teamet, är kvalitetsmedveten och har höga ambitioner. Du har goda ledarskapsegenskaper och ser snabbt vad som behövs göras – dvs du är en riktig doer!
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i september. Provanställning tillämpas under de första sex månaderna. Arbetstiden följer Restaurangens öppettider och är förlagd till såväl vardagar som helger, dagtid som kvällstid.
Vi erbjuder rätt person en marknadsmässig ersättning. Vi har som mål att vara sektorns mest attraktiva arbetsgivare och har de senaste åren arbetat hårt för att säkerställa att vi har rätt medarbetare på våra enheter och att vi kan erbjuda dessa medarbetare rätt stöd och goda utvecklingsmöjligheter.
Har du frågor, är du varmt välkommen att kontakta Platschef Johan Graväng, 070-2939709 eller HR-ansvarig Jessica Petrén, 070-5714651. Eftersom vi rekryterar löpande ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt.